Hej
Har en däcksmaskin (manuell) som jag skulle vilja kunna skruva fast i garagegolvet när jag ska kränga däck, men som sen skall kunnamonteras bort från golvet när jag inte använder den . Då vill jag inte att några gängstänger ska sticka upp ur golvet , utan jag skulle vilja ha typ försänkta gänghyslor av något slag så man inte snubblar på dem när maskinen inte är bultad . Behöver input och förslag, jag har kört fast i hjärnan.
 
templar templar skrev:
Hej
Har en däcksmaskin (manuell) som jag skulle vilja kunna skruva fast i garagegolvet när jag ska kränga däck, men som sen skall kunnamonteras bort från golvet när jag inte använder den . Då vill jag inte att några gängstänger ska sticka upp ur golvet , utan jag skulle vilja ha typ försänkta gänghyslor av något slag så man inte snubblar på dem när maskinen inte är bultad . Behöver input och förslag, jag har kört fast i hjärnan.
Slagankare är det du vill ha:)
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Hemmagjord variant på slagankare:
Tag en sådan här förlängningsmutter
https://www.biltema.se/bygg/fastele...yfcOIpgHJQlpgHnoXzVXjaRUJ2_UV2oRoChfsQAvD_BwE
Skruva i en liten bit gängstång i den ände som ska vara ner i golvet. så att det blir bra fäste, och inte läcker in underifrån när du gjuter fast den.
Borra ett lagom hål. Gärna ett djupt lite smalare där gängstångsstumpen går ner och ett lite större där förlängningsmuttern ska vara.
Fyll hålet med en klick ankarmassa och knacka ner jämns med golvytan.
Då har du ett gängat hål istället för en tapp som sticker upp.
 
  • Gilla
templar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.