Hejsan!

Vill jättegärna ha ENKLA förslag på hur vi kan fixa till springor i taket utan att behöva lägga om det. Har funderat på om det går att banka till det så brädorna går ihop, taket är inte fastsatt mer än kanske under taklisten. Är det bästa kanske bara att fästa taket i reglarna och foga lite snyggt?
Vill inte göra en omfattande renovering av taket....
Tips tips! Tak med vita brädor och synliga springor längs taket i ett ljust rum med taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Taket måste väl sitta fast? Annars hade det hängt ner som en hängmatta.
 
Ja, det hänger lite som en hängmatta.
 
Jag antar av ditt inlägg att "good enough" är vad som eftersöks hellre än att du gör det 10/10 pangsnyggt enligt alla konstens regler, men omfattande.

Kan du inte spika fast det med ett par vita dyckerts på väl valda platser, när du lagt dem så att springorna sitter "good enough"? Om det är en enda markant springa trots att du försökt lägga det jämnt så kanske du kan foga en liten sväng om du kan göra det snyggt?
Alternativt dryg färg om det efter spikningen är väldigt få springor, så att färgen på de flesta delarna täcker kanske duger?
 
Jag fattar nog inte riktigt. Har det uppstått två glipor i taket varav en väldigt rejäl medan övriga bräder håller ihop som de ska? Den stora glipan verkar ju vara ett par cm eller så?
 
Jag hade testat att spika panelen runt lampan, sen försöka knacka över en bräda i taget och spika fast. Du kan ju med en träkloss få rätt bra kraft i spåren på panelen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.