klaskarlsson skrev:
Tror du dom ens anmärker om det är så puttinuttigt då ?

En bekant till mig har tex en icke godkänd avloppslösning på sommarstället. När har ringde kommunen o frågade efter tömmningsintervall så fick han reda på det och frågade då om han nu måste byta allt ?

Nej jag kommer inte riva i detta iaf sa personen på kommunen, men du får stå kvar vid dina täta intervall eftersom vi inte kan göra ngt undantag då din tank officiellt inte finns :)


Skulle dom anmärka på altanen så kanske du kan bygga ut den på den låga delen - eller iaf säga att du skall göra det - och p.s.s. komm ned under 60 cm i medelhöjd ? Alternativt söka bygglov i efterhand, och då ev åka på straffavgiften (vilket inte helelr för en altan torde bli några jättesummor)

Gör som ovan rådde - låtsas som ingeting. Frågar dom så säg sanningen: Du visste inte om att det behövdes lov för altanen när du byggde den - "Skall jag söka det nu då ??" - kan du lägga till...

/K


Japp, det får bli någe sådant... tackar för tipsen...
 
Annars går det kanske att höja marken. Några kärror jord kostar inte mycket och går dessutom att flytta igen.
 
Bjud på lite gott hembakat och låtsas som inget.
Funkar oftast klockrent

Frågar dom eller kommenterar, spela dum, "nej det hade jag ingen aning om..."
Se lite sorgsen ut, var ödmjuk

(nu har jag personligen lite svårt med ödmjukheten, men jag kan om jag vill... :D)

Så tror jag att dom struntar i att din altan råkar vara några decimeter för hög.

Om inte gå ut i garaget, hämta motorsågen och kapa medans dom står där, fråga sedan om dom är nöjda... :D

Det kommer gå bra, lycka till!!
 
Å andra sidan så brukar de vara alltför överbelastade för att ha tid att komma ut på alla ställen.
 
ok, men altanen strunar jag då, ska ändå fylla upp med en massa sten jag har som jag tänkte gömma under den så det kanske passar bra så...

Men hur sjutton gör jag med dem två bodarna jag har ena på 10kvm och den andra på 5 kvm ska jag bara låtsas som det regnar där med? eller kanske är dem schysst iom att lagändringen kommer nästa år och att det då är ok med 15 kvm... hmmm,....
 
hmm, är det helt hundra ATT lagändringen kommer nu, då?
Har du byggt bodarna själv?
 
fialottabus skrev:
hmm, är det helt hundra ATT lagändringen kommer nu, då?
Har du byggt bodarna själv?
den ena har jag byggt själv...den andra stod där när jag köpte...
 
jag skulle låtsas som at det regnade. Om det blir diskussion så skulle jag "vara övertygad" om att den gamla boden hade bygglov, å då får man u bygga en till.

Jag har mycket svårt att tro att nämnden bryr sig, alternativt kan du säkert stoppa in bodarna i det bygglov du ändå tänker söka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.