Tips om glas & var man beställer ifrån?
 
Om du gör uterummet själv så kan vilken glasmästare som helst ta fram glas åt dig.
 
Sen beror det väl oxå på om du vill ha öppningsbara partier och sånt...
 
Öppningsbara dörrar på dryga 4m sedan ett fastparti i vinkel så ett parti inmot väggen på ca 2,5 m. Har kollat lite på skbv.se och deras glas. Men det jag ville ha skulle komma in i slutat av juni sedan var det 2-4 veckors leveranstid... tyckte det lät länge..??
 
Det billigaste jag hittar är Willab Gardens WG-20 Serie. Jag har begärt offerter på de flesta fabrikat både mer eller mindre kända och WG-20 ligger utan tvekan bäst till i pris. WG-20 är en mycket enkel modell. Är man ute efter energiglas mm blir det naturligtvis dyrare.

Uterum växthus vinterträdgård dammar isolerplast - Willab Garden

Är det förresten någon som har WG-20 eller vet något om dem? Tänker beställa inom kort såvida inget negativt dyker upp.
 
Håller just på att motera mina WG-20 och dem känns bra än så länge. Hela glas utan midjelist men de känns stabila. Säkerhetsglas är det också. Plus integrerade handtag längs hela hödjen/kanterna.
 
Jag är också på väg att beställa glas...men velar.
Räcker det med WG-20 tro?
Har ju för avsikt att kunna börja nyttja uterummet runt sista april å en bra bit in i september.
Försäljarna säger...satsa på isolerglas, (dom vill väll gärna sälja det kan jag tänka).
Men vad säger ni?
 
Tror nog att du skall välja isolerglas, då du kan nyttja det längre tid på året.
 
Köp inte 2glas isoler de jag köpte från skbv.se -00 läckte efter 2 år och sen har alla 10 rutorna läckt byttsmen efterfemårs byten gäller ej garantin enligt skbv.så mitt uterum är en dimma numera och skbv vill ej kännas vid att det är konstruktionsfel. vilket glasmästaren bestämt hävdar. Så nu står jag med ett uterum som saknar utsikt och ingen som vill ta ansvar.:mad:
b.lindh
 
Lyfter den gammla tråden igen! Har nu beställt från Willab. WG-20 är uppgraderad till WG-25 men ligger utan tvekan bäst till i pris bland alla enkla system utan isolerglas. Vore spännande med fler synpunkter och erfarenheter av dessa.
 
Har också beställt från willab... hoppas du gillar o vänta på dina grejer, har väntat nu i 4 veckor på ett enkelt SKJUTDÖRRSPARTI :mad:
 
Min byggsats ifrån Willab ligger och väntar i garaget. Stor burspråksstomme, WT60 och 40mm kanalplast. Hade 2,5 veckas levtid. Blir även golvvärme för möjlighet till uppvärming.
 
Då var mina Willab WG-25 monterade. Har studerat flera olika lågpris fabrikat och dessa känns utan tvekan mest rejäla. Betydligt stabilare än ex skbv enklaste mod. Dock är denna ännu billigare :) Mitt första intryck såhär långt är därmed MVG+++ för WG-25
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.