Har fått ett litet bekymmer. Vattnar min gräsmatta normalt och för tillfället är mattan lika grön som "en grön sköldpadda" :D Inga problem. Dock så har jag märkt att just under varje fönster så bränns gräset väldigt snabbt och fort (förmodligen pga reflektioner ifrån glaset). Sjävklart så vattnar jag extra mycket på dessa ställen men det hjälper föga. Vad göra åt detta? Någon med tips eller liknande erfarenheter?
 
Har samma problem under några fönster, i mitt fall beror det på dräneringen runt huset och min iver att bibeålla den så bra som möjligt. Har alldeles för tunt lager matjord närmast huset och försöker nu åtgärda det genom att dressa ofta för att försöka få jorden att hålla fukten längre så gräset klarar sig, sen sticker vårt takskägg ut c:a 500 mm runt det hela, nu har vi singel och kantsten närmast huset men det hjälper inte, regnar och blåser det från ett visst håll så förblir det torrt.
Ibland upp till en meter från huset kan det vara snustorrt om vinden är stark.
 
Grusa närmast huset istället? rolleye11.gif
 
KarlXII skrev:
Grusa närmast huset istället? [bild]
Det har jag gjort. Har en 30 cm bred "vallgrav" med sjösten, så det beror inte på det.
 
Om inte ovanstående hjälper så prova att angripa det egentliga problemet - Fönsterna!

Antingen markiser eller fönsterfilm! På så sätt kan du stoppa reflektionen.
 
Trilenium skrev:
Om inte ovanstående hjälper så prova att angripa det egentliga problemet - Fönsterna!

Antingen markiser eller fönsterfilm! På så sätt kan du stoppa reflektionen.
2 år senare............

P.
 
Bättre sent än aldrig... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.