Funderar på en Airfryer, alltså en fritös där man inte behöver litervis med olja.
Blir det bra friterat i en sådan, någon som har erfarenhet av detta?
 
Helt okej. Är ju i princip en varmluftsugn i mindre format.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Jag är supernöjd med min airfryer, pommes blir mycket bättre än i vanlig ugn och går fortare
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Har en actifry. Kör dock den nästan aldrig, dels luktar den väldigt mycket och dels är den högljudd. Hade aldrig köpt en idag med facit.
Men om du använder den mycket så är det ju värt det.
 
Du ska köra Philips XXL. Vi har tyvärr inte den modellen.
Så här är det enlig min mening: allt halvfabrikat, vårrullar, pommes,Nuggets etc. Blir kanon.
Hemmagjorda pommes fungerade inte alls, katastrof. Så kontentan är: halvfabrikat super! Närmare riktigt fritös än ugn. Mat från grunden har inte varit någon höjdare.
 
Ännu en maskin man inte visste var ”livsnödvändig” innan man provat den
Vi har en Philips HD9741 som vi är jättenöjda med och använder ofta pga snabbheten & resultaten.
Numera finns det inte i min värld att gå tillbaka och tillaga kyckling, Nuggets,lök/morots/bläckfisk-ringar i varmluftsugnen igen.
Som sagt innan så bör man ej jämföra med en riktig fritös. Utan snarare ugn med varmlufts&grill-funktion.
Vissa airfryers kan man ha lite olja i andra får man duscha olja efter tillagningen.
 
Hur funkar det att fritera saker med frityrsmet? Tänker på kyckling, räkor, lökringar osv. med frityrsmet?
Funkar det i en Airfryer?
 
Har inte testat med fritysmet…men tänker att det kan bli trixigt då det inte finns någon apvarm vätska som direkt stelnar smeten…
(Vi har en finmaskig korg samt köpte till en teflonbricka för köttbitar)
Däremot så blev hemgjorda churros samt mozzarellasticks
 
…över förväntan:rofl:
 
Som sagts tidigare i tråden, bättre än varmluftsugn (vilket vi inte ens har nu) men inte lika vasst som riktig fritös. Tycker också att färdiga grejer blir bra, hemlagat inte riktigt lika säkert.
Tror nog att frityrsmet kan vara svårt att få att fungera men har inte provat.

Har julas menuett som köptes för halva priset. De har samma erbjudande nu: https://www.jula.se/catalog/hem-och...er-och-fonduer/digital-varmluftsfritos-002806
 
galento
e02jr e02jr skrev:
Som sagts tidigare i tråden, bättre än varmluftsugn (vilket vi inte ens har nu) men inte lika vasst som riktig fritös. Tycker också att färdiga grejer blir bra, hemlagat inte riktigt lika säkert.
Tror nog att frityrsmet kan vara svårt att få att fungera men har inte provat.

Har julas menuett som köptes för halva priset. De har samma erbjudande nu: [länk]
Ja vi köpte en Anderson på Netonnet och den har funkat bra till både hemgjorda
och köpta strips. Men det blir nog godare i en fritös med olja och där man kan
använda frityrsmet och även göra "gyllene knyten" och annat. Men stripsen blir
godkända även av sötpotatis.
 
Tack alla för er input, då vet jag vad jag kan vänta mig av en Airfryer!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.