Någon som vet om det finns andra fabrikat med 2 separata dimmerutgångar i en och samma "puck".
Tänkte dimra 2 olika laster från två tryckknappar i en hall och min "lysmask" var inte anträffbar just nu så jag tänkte klura ut ungefär vad uppsättningen kostar. Har idag två fasta enkeltrappar.
 
  • En vit och turkos dimmerpuck märkt 'DIM 02' med två separata utgångar och anslutningsklämmor för elinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver inga svar, tror jag funnit det jag sökte på Eldirekt
 
OK, vanligt "hyfs" säger att man anger svaret på frågan. Kanske kan andra användare ha nytta av det.
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Ber om ursäkt för mitt beteende och tråkigt om det sårade er. Är alldeles ny som medlem så jag var lite osäker på hur man hanterar frågor och svar. Får "hyfsa" till mig framöver då.

Nåväl, kan väl ge det svar jag hittade efter att ställt frågor på produkter.
Jag hade önskat, och trott, att de små puckarna kunde paras ihop mellan varandra och hittade därför en puck på Malmbergs som såg lovande ut. MEN puckarna, och det gäller kanske även Plejd pucken kan tydligen inte konfigureras ihop det vill säga "prata mellan varandra via RF" OM man inte har en RF brytare vilket skulle ge mig den ultimata flexibiliteten. Medveten om att jag i inlägget kanske inte definierat "separata laster" på rätt sätt.
Svaret från Smarta Home hos Malmbergs:
"Det går inte att styra en puck med en annan puck i vår app, alltså att spegla en puck till en annan. Det går däremot att koppla flera trådade brytare till samma puck, men jag förstår att det inte är målet i den här modellen. Vi rekommenderar då istället våra RF-brytare för att trådlöst styra våra puckar, typ 9917060 för att dimma två puckar med separat tändning."
Gissar att detta är applicerbart även för andra leverantörers puckar och appar.

Känns som ämnet med det kanske är uttömt :)
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Jag har fattat det som att ex. två plejd-puckar kan signalera sinsemellan. Så om en vanlig väggbrytare är kopplad till Plej:ens styringång så kan aktivering av brytaren även påverka en annan plejd-produkt.

Någon användare kan kanske bekräfta detta.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jag har så på mina Plejd hemma. En brytarknapp kan släcka eller tända många olika puckar. Man kan även ge dubbeltryck om man vill styra andra puckar. Jag har så i mitt vardagsrum. Så om jag dubbelklickar nedåt så släcks alla 4 Plejd puckar som är i vardagsrummet. Om jag klickar 1 gång så styrs varje puck individuellt.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Är din ”brytarknapp en vanlig mekanisk med fjäder?
 
R rasken53 skrev:
Är din ”brytarknapp en vanlig mekanisk med fjäder?
Nej, jag har slängt de gamla och kör med Plejds egna knappar...
 
  • Gilla
rasken53
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.