R Rolle314 skrev:
GAAAAAHHHH!!
Behöver uppdatera lösenorden till tidrapporteringssystemet på jobbet.
De behöver nu 15 tecken!
Vem i hela vetet skulle vilja gå in och ändra på mina timmar på olika projekt?!?

Det är ett lösenordshysteri över allt. Skall jag skriva upp lösenordet med spritpenna på skärmen, eller?

Skönt att det ändå är fredag eftermiddag :cool:!
Tidrapportering15?
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAHHH!
Det blåser här i ärans och hjältarnas landskap idag!
Så pass att taket på kattburen som bara legat löst ovanpå i alla år blåste av... :surprised:

Lite skevt men gick att lyfta på plats med hjälp av äldsta sonen, och nu sitter det med 6st 5x100mm skruv.
:geek:
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
En 100 år gammal gran la sig bredvid den 100 år gamla tallen som blåste omkull i höstas.
Inte helt oväntat och ganska odramatiskt...
 
FredrikR FredrikR skrev:
Så pass att taket på kattburen som bara legat löst ovanpå i alla år blåste av... :surprised:
När jag pratar om kattburar brukar jag syfta på nåt sånt här:

Plastkattbur med bärhandtag och metallgaller på framsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men jag antar du syftar på en något rejälare bur om taket kräver två personer för att lyfta. :surprised::thinking:
 
  • Älska
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men jag antar du syftar på en något rejälare bur om taket kräver två personer för att lyfta.
Tänk på att det var blåsigt...
 
Alfredo Alfredo skrev:
När jag pratar om kattburar brukar jag syfta på nåt sånt här:

[bild]
Men jag antar du syftar på en något rejälare bur om taket kräver två personer för att lyfta. :surprised::thinking:
Jag skulle kunna omformulera det som kattgård, 8m2.
;)
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
En 100 år gammal gran la sig bredvid den 100 år gamla tallen som blåste omkull i höstas.
Inte helt oväntat och ganska odramatiskt...
vedhög? ;)
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Påbörjad vedhög. Bara att kapa klart tallen så jag kan ge mig på granen.

Påbörjad vedhög med nedkapade trädstammar och grenar på en äng med utsikt över en kyrka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utsikten blev bättre iallafall...
 
Förmodligen dolt fel och/eller grannen som puttat omkull träden och skyller på vinden. Är du säker på var gränsen går?
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Gaaaaaah!
Vippflottör i avloppsbrunn som bråkar!!!


Glaarglrgh
(Pumpen går konstant så den går iaf reglera med att slå av och på på brytaren på toppen av brunnen… så monterar ev en extern vippa som får styra den)
 
  • Ledsen
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
GAAAAAH!

Golvläggaren skulle komma och flytspackla denna veckan. Kommer inte förrän v15 då han ligger efter med andra projekt!!
 
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Gaaaah, beställde nya vårskor till ungarna för drygt en vecka sen (2-4 dagars leveranstid). Idag fick jag mail att Postnord inte kunde "lokalisera min försändelse" och därför fick jag pengarna i retur. Fick göra en ny beställning med ny väntetid på 2-4 dagar. Handen upp alla som är less på Postnord? :mad:
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
A
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Gaaaah, beställde nya vårskor till ungarna för drygt en vecka sen (2-4 dagars leveranstid). Idag fick jag mail att Postnord inte kunde "lokalisera min försändelse" och därför fick jag pengarna i retur. Fick göra en ny beställning med ny väntetid på 2-4 dagar. Handen upp alla som är less på Postnord? :mad:
Postnord är nog rena drömmen jämfört med Budbee…
 
Mitt mobila bredband ute på landet la av för två månader sedan. Routern inköptes i augusti 2021. Efter en massa testande, felsökning och support från Kjell & Co så visade det sig att jag hade tappat DHCP. Bara sådär.

Jaha, men Kjell & Co testade även i butiken och sa att det verkar som att det är fel på routern så jag fick en ny. En nyare till och med. Stoppar i SIM-kortet men tror ni att det funkar? Nänä.

På nytt en mängd testande med SIM-kortet i en annan likadan router. Samma fel. Men SIM-kortet som sitter i den routern funkar alldeles utmärkt i den nya routern också. Jag kör SIM-kort med kontant-funktion.

Med glädje nyttjar jag nu alla fina funktioner som finns på Telias hemsida. Nu finns ju inte alternativet SIM-kort och router men jag är glad ändå.

Nu beställer jag ett nytt SIM-kort men som tyvärr inte funkar det heller.

Alltså, nu kontaktar jag Telia fysiskt och kommer fram till en hjälpsam människa som inte har en aning som kan vara fel men som går och kollar. Det är ju inget fel hos dem och kortet är det säkert inget fel på. Förslaget blir att jag ska betala in surfpott istället för att se om det hjälper.

Det gör det inte.

Så nu har jag 391 spänn på ett SIM-kort som inte funkar.

GAAAAAAAHHHHHHH!

Lösningen? Köpa ett likadant SIM-kort från Telenor och se, allt hoppade igång direkt.

Må all öknens sand tränga in i lämplig kaptivitet hos Telia...
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
R Rolle314 skrev:
GAAAAAHHHH!!
Behöver uppdatera lösenorden till tidrapporteringssystemet på jobbet.
De behöver nu 15 tecken!
Vem i hela vetet skulle vilja gå in och ändra på mina timmar på olika projekt?!?

Det är ett lösenordshysteri över allt. Skall jag skriva upp lösenordet med spritpenna på skärmen, eller?

Skönt att det ändå är fredag eftermiddag :cool:!
Ett bra tips är att ha meningar som lösenord: Långa och oftast lättare att komma ihåg.
Tex: "En öl på fredag sitter bra!"
...fast då säger en del system att dom inte tillåter mellanslag och att man måpste ha minst en siffra OCH specialtecken (som iofs ! är) - GAAAHHHHHH

(Då blir det "1_Öl_på_fredag_sitter_bra!" ;) )
 
  • Gilla
Rolle314
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.