Rev bort tapeter som suttit i massor med år på murstocken. Det här var I höstas. Det luktar om murstocken. Inre hela utan högra halvan. Och längst upp mot taket var det lite gulaktiga. Där och ner längs hela murstocken är det en ganska frän lukt. Svårt att säga hur det luktar. Inte kattpiss mer mot ngt typ renovering/primers/flytspackrel i mitt tycke. En del tror på död fågel typ så väldigt olika tyckande. Har kollat vinden som är ovanpå. Där finns inte lukten och fräscht för övrigt.vieldar inte i kanalen närmast Där det luktar. Tankar o ideer?
 
det gula får mig att tänka på svavel. I ved finns det uppemot 8-10 % svavel.
Det kan vara helt fel, men men....

Har skorstenen använts? Vad har bränts? Hur länge?
 
trähandtag trähandtag skrev:
det gula får mig att tänka på svavel. I ved finns det uppemot 8-10 % svavel.
Det kan vara helt fel, men men....

Har skorstenen använts? Vad har bränts? Hur länge?
Eldar ca 20 kubik per år. Men kanalen närmast det gula används inte. Ska kolla upp svavel-lukt. Tack
 
K kickis2 skrev:
Eldar ca 20 kubik per år. Men kanalen närmast det gula används inte. Ska kolla upp svavel-lukt. Tack
Eldats hur länge som helst. Minst 45 år. Torr fin ved.
 
trähandtag trähandtag skrev:
det gula får mig att tänka på svavel. I ved finns det uppemot 8-10 % svavel.
Det kan vara helt fel, men men....

Har skorstenen använts? Vad har bränts? Hur länge?
8-10% svavel?

Vad har du fått det ifrån? fria fantasier?

/ATW
 
Öppna svavelförsäljning!
 
Tjära/sotlukt? Det har sipprat in genom murstocken och fastnat under tapeten. Ozon lär lösa problemet.
 
Jag använder ett helt naturligt växtbaserat rengöringsmedel som är mycket effektivt och endast kostar 7 kr litern. Innehåller inga giftiga ämnen utan är istället hälsosamt att använda och doftar mycket gott. Vid intresse mejla mig på: ab.edling@gmail.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.