Hur får jag upp ett sådant här brunnslock?

Och är det tänkbart att avstämning för inkommande vatten till både vår och grannens tomt gömmer sig är i?
Runt, metalliskt brunnslock på trottoar med växtlighet nära staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bakgrund
Jag letar efter var brunnslocket är för att stäng av vattnet in på vår tomt. Enligt utsago så ska både grannens och vårt inkommande vatten ha en gemensam brunn där vattnet ska stängas av. I samband med att vi hade rörmockare här för att undersöka var vi hade rör i marken på baksidan så letade han efter den brunnen, men hittade den ej. Vid tillfället hade vi en stor jordhög precis där vi trodde brunnen var, så han kunde inte se den då. Han föreslog att vi grävde fram den så vi visste var den var. Det var viktigt. Jag har grävt och grävt men hittar den inte.

Såhär ser markeringar ut på stolen på andra sidan gatan:

och jag har mätt avståndet från stolpen till detta brunnslock, det är ungefär 10.7m. Tänkte även att de kanske hade satt upp två SV markeringar på stolpen för att markera att både vår tomt och grannens tomt styrs från samma.
 
Du har två skruvar du lossar, syns på bilden.
 
A AndersS skrev:
Du har två skruvar du lossar, syns på bilden.
Vanlig skruvmejsel?

Jag prövade det, men de sitter som berget.
 
M mendlock skrev:
Vanlig skruvmejsel?

Jag prövade det, men de sitter som berget.
Rostlösande smörja och låt det gotta sig minst 1 dygn.
 
Och en slagskruvmejsel
 
  • Gilla
FDT och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
T Trappa skrev:
Och en slagskruvmejsel
Jag fick detta tips och det funkade för mig med just en sån betäckning som rostat ihop sedan 90-talet. Jag hade då redan testat rostlösande olja, 5-56, värmepistol, tillbedjande av mörka gudar o s v. Men slagskruvmejseln från Biltema var lösningen.
 
Kan motivera inköp av batteridriven mutterknackare som vi husägare alltid har behov av;) En trevlig 18V gör plötsligt livet enklare.
 
  • Gilla
Pehu1004
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.