Hej.


Jag bokade just en Ioniq 5 och var ju såklart tvungen att fråga om det gick att göra något på priset.
Vilket det såklart inte gjorde
Vlket jag har full förståelse för i dessa tider där var och varannan ska ha elbil.

Men hur gick det för dig när du köpte bil, lyckades du bättre med att pruta än vad jag gjorde?
 
Inte en krona i rabatt.
 
Om man är eller kan bli medlem i LRF kan man få 6% ( 10% utrustning) på Skoda Enyaq t.ex.
Kia ser ut ha ännu bättre rabatter. Googla LRF rabatter så finns lista.
Jag är osäker men tror att man måste driva företag inom jord/skog för att bli medlem.
 
  • Gilla
Srixon
  • Laddar…
@
Köpte en Enyaq 80x spotline. Vi fick 6% på bilen och 10% på tillbehör och paket. Sedan fick vi med takräcke och några extra saker...
 
@
Z Zsam skrev:
Om man är eller kan bli medlem i LRF kan man få 6% ( 10% utrustning) på Skoda Enyaq t.ex.
Kia ser ut ha ännu bättre rabatter. Googla LRF rabatter så finns lista.
Jag är osäker men tror att man måste driva företag inom jord/skog för att bli medlem.
Nej, det behöver man inte. Men vissa rabatter gäller bara företagsmedlemmar.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Inte en krona i rabatt.
Vad köpte du för bil?
 
Z Zsam skrev:
Jag är osäker men tror att man måste driva företag inom jord/skog för att bli medlem.
Ja, den typen av medlemskap man behöver för att få bilrabatter på måste man äga ett lantbruk för.

Jag använde den då höjda LRF-rabatten i april -21 när jag beställde min ID4. Den rabatten är nu uppe i 5 %, vilket ändå bara är hälften mot vad man får på VWs avgasbilar.

Hos Skoda och Kia får man 6 % på elbilar.

Så det går att få rabatter via bra ramavtal. Vet inte vad för andra föreningar det också kan vara bra att vara med i. LRF har nog många som är med just av det här skälet, men det kräver som sagt att man är företagsmedlem, alltså de facto att man äger en jordbruksfastighet.
 
Förhandlade om en Ioniq 5 kring nyår och fick typ 20’-30’ i rabatt. Valde dock att inte beställa då leveranstiden var lång och osäker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.