Har någon byggt garage i block t ex lecablock? Betongblock?
Blir nog ett garage... Men funderar om man ska utesluta trä. Priserna på trä har åkt i höjden. Fuktigare klimat har vi fått. Dagens färger möglar osv.....

Finns det någon nackdel att bygga garage i lecablock?

Mvh
Hasse
 
Byggt Lecagarage åt svärfar p.g.a. markförhållanden - sluttning!

Med Leca så får du sämre isolering, svårare att dra el/VA, att mura tar längre tid och så behöver du kunna putsa också!

Index of /images/byggahus/garage
 
Jag går oxå i garagetankar, ska gräva ned det till källarnivå men vet inte om betong (hålsten?) isolerar bättre än leca.
Handsken är kastad :)
 
ByggaNytt skrev:
Byggt Lecagarage åt svärfar p.g.a. markförhållanden - sluttning!

Med Leca så får du sämre isolering, svårare att dra el/VA, att mura tar längre tid och så behöver du kunna putsa också!

Index of /images/byggahus/garage
Kollade in bilderna, och bygget påminner mycket om det garage vi planerar bygga!!!
Enda skillnaden är att vi ska ha enkelgarage, men i vinkel mot huset med groventré/förråd.

Skulle vara kul att få en vink om vad garaget gick på som ni byggde...Plattan, lecablocken taket!
Vi ska putsa vårt garage och ha panel upptill på gavlarna.
 
Jag har ingen riktig koll på ekonomin på garagebygget eftersom det inte var mitt eget men jag kan ju gissa på ett ungefär nedan (byggherren har åkt på "semester" i 3 mån :))

Schaktning + material (kompisjobb): 15.000
Grund (isolering, armering): 4.000
Gjutning (vi gjöt min husplatta sanmtidigt): 8.000
Leca (armering, bruk): 20.000
Virke + fönster + tak: 25.000
Garageportar (Hörmann, isolerade): 20.000
El: 10.000

Det mesta blev väldigt billigt eftersom vi kunde nyttja mina kontakter samt mitt pågående husbygge under tiden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.