Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 928 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
I det närmaste helt irrelevanta frågor.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 286 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 788 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 700 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"

Jag är dock tveksam om svaret på frågan om färgen. Med tillägget "i den infraröda delen av spekrat" håller jag med.
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 1 362 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 643 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 1 045 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"

Lite kul att det togs upp lite rökbastu, har aldrig bastat i en sån men farsan har gjort det hemma i Finland. Då eldade man bara rakt på jordgolvet med stora stenar ovanpå eldhärden o sen gick man in och släckte med vatten. Sen var det dags för bastu.

Man såg tydligen ut som en galärslav innan man hade tvättat sig.
 
S
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 359 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
 
kulle
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 932 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
 
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 1 221 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 2 054 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
 
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 176 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga bastu?"
Tur att jag inte ska bygga bastu då.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är förvånansvärt bra i quizet "Kan du bygga bastu?"

Vissa frågor var självklara -som värmen på golvet- men flera av mina gissningar slog in. Som det afrikanska träslaget.
På rökbastu svarade jag fel, jag inser så klart att även om jag aldrig hört talas om rökbastu så borde den tidigare frågan om fönstren fungerat som ledtråd... :)

Jag saknar ofta bastu, jag växte upp med bastu (det hände någon gång att jag tog en bastu innan jag cyklade till skolan) och har provat tältbastu och annat.
Fru och en dotter drog igång en vedbastu i stugan vi hyrde vid Arjeplog i somras, jag var i valet och kvalet men ett pass efter grov abborre med dropshot gick före...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.