Hej

Finns det någon täckbricka som kan placeras bakom Hoppe handtag till altan/balkongdörr?

Jag har ett flertal av dessa i olika fastigheter som hyrs ut och det blir alltid mer eller mindre stora märken där den övre barnspärren sitter.
Ser tråkigt.

Mvh
///Henrik
 
  • Ett Hoppe-dörrhandtag på en altandörr med synliga märken på väggen där en barnspärr har suttit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns hoppehandtag med större bottenplatta "350KL blind" som normalt används när det finns en låsbar spanjolett men de har ingen barnspärr.
Det finns en "täckbricka 350KL tät" som kan användas med barnspärr men den skyddar inte skav undertill utan endast ovan.
Jag har några gånger tillverkat underlägg av plastskivor (genomskinliga eller vita) som använts där barnspärr används mycket, fördelen är att man själv kan väljs storlek och utseende, jag har även låtit tillverka i rostfritt för specifika projekt.
Fix har några underläggsbrickor/skylt men de passar inte så bra ihop med hoppe handtag.
Jag känner inte till någon färdig lösning som är optimal till det du efterfrågar.
 
  • Gilla
sergeant
  • Laddar…
1 123abc skrev:
Det finns hoppehandtag med större bottenplatta "350KL blind" som normalt används när det finns en låsbar spanjolett men de har ingen barnspärr.
Det finns en "täckbricka 350KL tät" som kan användas med barnspärr men den skyddar inte skav undertill utan endast ovan.
Jag har några gånger tillverkat underlägg av plastskivor (genomskinliga eller vita) som använts där barnspärr används mycket, fördelen är att man själv kan väljs storlek och utseende, jag har även låtit tillverka i rostfritt för specifika projekt.
Fix har några underläggsbrickor/skylt men de passar inte så bra ihop med hoppe handtag.
Jag känner inte till någon färdig lösning som är optimal till det du efterfrågar.
Många bra idéer!
Jag gjorde en mall - och beställde en CNC fräst skyddsbricka i rostfritt.

Tack för hjälpen
///Henrik
 
  • Pappersmall för en skyddsbricka med en rektangulär form och en oval öppning i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.