Hej!
Nästa vecka kommer vårt hus börja bygga och jag behöver teckna ett elavtal för byggströmmen.

Vad är rekomendationen? Rörligt eller bundet eftersom strömmen kommer enbart användas av byggnadssarbetarna på dagtid?
 
S Sir johannes skrev:
Hej!
Nästa vecka kommer vårt hus börja bygga och jag behöver teckna ett elavtal för byggströmmen.

Vad är rekomendationen? Rörligt eller bundet eftersom strömmen kommer enbart användas av byggnadssarbetarna på dagtid?
Varför byggström?
Är inte det dyrare?
Vi har alltid satt låtit koppla in ström och tecknat ett vanligt avtal innan vi börjat bygga. Sen är det ju bara att koppla in sig i skåpet.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
emmschen emmschen skrev:
Varför byggström?
Är inte det dyrare?
Vi har alltid satt låtit koppla in ström och tecknat ett vanligt avtal innan vi börjat bygga. Sen är det ju bara att koppla in sig i skåpet.
Formulerade mig nog fel. Det koppöas till skåpet. Men eftersom det är under dagtid det främst kommer dras ström så undrar jag vad för typ av avtal man bör teckna? Finns ju ex. Rörligt med antingen tim/månadsavtal
 
Jag tog rörlig med 1 månads uppsägningstid eftersom jag ville låsa nu i vår när det blir billigare och inte i januari när det var som dyrast
 
S Sir johannes skrev:
Formulerade mig nog fel. Det koppöas till skåpet. Men eftersom det är under dagtid det främst kommer dras ström så undrar jag vad för typ av avtal man bör teckna? Finns ju ex. Rörligt med antingen tim/månadsavtal
Hmm. Ja du. Det är nog bara att chansa så som det ser ut nu. Sist vi byggde så gjorde vi det på sommaren, när elen var billig. Då tecknade vi ett vanligt fastprisavtal och körde på.
 
Satte upp garageväggen med permanenta elskåpet det första vi gjorde. Vi hade beställt och kopplade in "ordinarie elabonnemang" innan ens taket var klart på garaget dagen efteråt. Således ett "vanligt elabonnemang" redan från dag ett av husbygget som påbörjades veckan efter garaget reste.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.