obs, fel del av forum, kan någon tala om hur jag tar bort inlägget..?
Vi har bygglov och startbesked på ett lösvirkeshus. Vi hade tänkt börja nu på våren.
Men - nu kan byggaren inte lämna pris, han får inga pris från underleverantörer och säger att materialpris och tillgång är enormt osäkert just nu. Vi kommer inte igång…
Andra som är i samma sits..?
 
Redigerat:
Så är marknaden nu och kommer vara minst ett halvår, troligen längre. Bestäm att ni kör öppna fakturor och ett skäligt påslag är mitt råd.
 
Jag har hört från andra typer av underleverantörer att de får offerter som gäller över dagen nu. Då kan de av naturliga skäl inte i sin tur ge långa fasta offerter utan en rejäl riskpremie. Det är nog tyvärr så marknaden ser ut nu.
 
  • Gilla
Tollbert
  • Laddar…
Höjningar väntas till Q2, i princip alla leverantörer har flaggat för höjningar men nu pågår lite katt och råtta i någon vecka till. Från v.14 kommer nog dom flesta annonserats och man kommer kunna få offerter giltiga nån månad igen borde vara möjliga fram till nästa kvartalsskifte….

räkna med rejäla prishöjningar. Jag har fått indikationer på mellan 10-30 procent på trävaror som redan är dyrt…
 
  • Gilla
L Karlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.