Jag kikar efter en Makita häcksax då jag byter batterisystem från Bosch till Makita.
Vad är det för skillnad på de två modellerna i rubriken, eller är det samma maskin?
 
Som jag har förstått det är 752Z efterföljaren.
MEN den verkar sämre, tom i Msakitas egna jämförelser ?!

Jämförelsetabell och diagram för olika modeller av batteridrivna häcksaxar från Makita.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, märkligt. Men då får det bli en 751!
 
Blev det en 751? Har du hunnit använda den? Är i samma funderingar. :) vad har du för häck?
 
Makita är lite jobbiga som så många andra med sina modellbeteckningar och vad som egentligen skiljer dem åt.

Jag har en 601 som jag tolkar är exakt samma som 751, men 15cm kortare svärd. Klipper främst syrén och hagtornshäck med den. Funkar tokbra och klipper sig igenom det mesta om inte allt jag kastat mot den, men enda jag stör mig lite på är att den stänger av sig själv lite för snabbt så man måste trycka igång den igen. Min gamla enklare Makita-sax hade bara dödhandsgreppet för att få igång den. 601:an måste man trycka "On" och sen köra om man stått still med den ett tag.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Det blev en 751 och jag är helnöjd!
Den är bra mycket effektivare än min förra Bosch som var på 36 volt!
Farsan har en sladdriven Bosch, dras kraftigaste modell. Makita är inte riktigt fullt så kraftig, men inte långt därifrån!
Jag jag har hagtorn, syren och två andra lövhäckar som jag inte vet riktigt vad det är, men Makitan tuggar glatt i sig!
En positiv skillnad mot min gamla Bosch är att ger man sig på en lite för grov gren så liksom sågar sig Makitan igenom medan Boschen bara stod och studsade utan att ta sig igenom.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.