Processen där komposten inte har tillgång till syre kallas för en anaerob process.

Motivering: eftersom jag bor långt uppe i norr har vi svårt att hålla igång utekomposten under den långa kalla vintern, det skulle vara toppen med kompost inomhus, då kan vi sätta igång vår utomhusodling tidigare :)
 
Anaerob

Har velat komma igång med kompostering men är väl typ sist i Sverige känns det som. Som ungkarl, husdjursägare och bor i villa med löv i mängder och odlingar blir det alltid mycket över som jag borde kompostera.
Ska detta bli startskottet till min kompost? :)
 
Bokashi Anaerob process

Jag hoppas vinna en som jag kan ge till min mamma så hon slipper åka till mig för att sno lake-vatten till sina växter ;-)
 
Svar: Airproof-tec ger en anaerob (syrefattig) komposteringsprocess i Urban Garden komposten.
Skall använda lakvattnet som växtnäring i min hydroponiska odling.
 
M
Processen heter anaerob.

För några år sedan började min syster prata varmt om bukashi kompost. Nu har dottern fått lära sig om kretslopp och kompostering i skolan så i sommar tänkte jag och hon göra ett experiment och se vilken metod som är bäst traditionell kompostering eller bukashi. Allt ska noga dokumenteras och sedan redovisas till hösten. En sponsring med ett bukashikit skulle vara högt uppskattat:D
 
Orientexpressen
Svar: Anaerob komposteringsprocess

Att ha tillgång till näringsrik jord och hemgjord näring till växterna är det allra bästa då jag slipper både att köpa dyra produkter och släpa hem dem och slita på min redan onda rygg. Det blir ett vinn-vinn-vinn koncept för naturen, växterna och mig : )
 
Tack alla tävlande för era svar och motiveringar. Visst är det en anaerobisk process som förmultnar avfallet till kompost i bokashi. Vinnarna den här veckan blir medlemmarna paller, thomasa88, tensiden och EBJ. Lycka till med era odlingar och blomsterkrukor!
 
  • Gilla
villhahus och 1 till
  • Laddar…
Anaerob process

Jag är sugen på att odla mera och att skapa lite vettig jordnäring på hemmaplan vore guld värt. Och det är en typisk pryl som ligger lite för lågt på priolistan av inköp
 
Svar: hidden decking systems

Bygger villa för uthyrning. Mycket tyska turister i området. Hade varit perfekt att slippa en flisig trall. Vill inte bli stämd av en tysk som fått en flis i stortån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.