Hej allesammans!

Jag håller på renovera ett kök i mitt nya hus och har då tänkt att ha dubbla diskhoar, en extra i köksön.
Huset är en mexitegel villa byggt 1966 och det är på entreplan (ovanplan) köket är beläget. Är det betong då som jag kommer behöva bila upp för att dra extra avlopp eller hur är det?
Vad är en rimligt i antal timmar för att göra detta jobb för en rörmokare? det är alltså ca 2M kortaste vägen om man lägger ner rören under golvet och dra vattenledning till kranen.

MVH
William
 
  • Ritning av köksrenovering som visar nuvarande och extra avlopp samt vattenledningar i en köksö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det kan det vara och det borde framgå av bygglovshandlingarna. Om du inte har dem så borde kommunen ha dem.

När det bilas i badrum som totalrenoveras här i huset så tar det 1-2 dagar beroende på hur många avloppsrör det gäller.

Sen tycker jag det är lite opraktiskt att ha den extra hon just där eftersom det är den naturliga platsen för sånt som ska från kylen och frysen till hällen samt för plåtar.
 
W William Sörgren skrev:
Är det betong då som jag kommer behöva bila upp för att dra extra avlopp eller hur är det?
Om du renoverar köket har du väl eller ska ändå ta upp golvet och då ser du ju om det är ett bjälklag i trä eller betong.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Om du renoverar köket har du väl eller ska ändå ta upp golvet och då ser du ju om det är ett bjälklag i trä eller betong.
Ja precis! Men tänkte ifall de var någon standard att mexitegel runt 60-talet alltid byggdes i betong eller träbjälklag.

Men ska riva upp och se:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.