Hej hej,

jag är ny här på forumet och uppskattar det väldigt mycket nu när jag och min sambo håller på att renovera vår nyinköpta lägenhet. Projektet vi håller på med just nu är köket och det är den absolut största delen. Ingen av oss har någon erfarenhet tidigare av renovering och vi har satt en ganska stram budget.

För vår egen del men också för andras skull har vi bestämt oss för att försöka dokumentera arbetet ordentligt med bilder och text på en blogg Renovering Vallmovägen. Än så länge har vi inte kommit så långt men det är på god väg. Tyvärr bor vi mitt i renoveringen också varpå allt blir lite besvärligare. Kort och gott, en renovering utifrån normala förutsättningar; vi kan inget om det och har lite stram budget.

Vi har valt köket Mano från Kvik, vi ska lägga valnötsgolv (eller åtminstone laminat) i hela lägenheten samt köpa lite trevliga vitvaror. Vidare slår vi ut lite vägg och sedan ska vi och konstnärsvänner designa lite egna tapeter (jag har förmånen att kunna printa tapeter själv).

Titta gärna in på bloggen där det kommer att hända nåt nytt varje vecka. Kan säkert vara kul för andra nybörjare att se.

Tack för ett hittills bra forum
 
A
Bra blogg! Nybörjare eller ej. Det är alltid kul att se renoveringar, men det handlar väl om ett inredningsintresse antar jag. Väntar med spänning på fortsättningen!
 
Tack.
Jag tror den kommer igång ännu mer snart. Om cirka två veckor får vi vitvaror och köksinredning så det är mycket jobb som ska göras den närmsta månaden.
 
Just det ja, det handlar absolut om ett inredningsintresse även för våran del. Egentligen är jag mest peppad på väggarna själv, men de kommer lite senare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.