Du ska inte kolla med hyresvärden då? Han kanske går med på att du slänger ut garderoberna mot att du fixar och målar väggen bakom?
 
D Dublin skrev:
Du ska inte kolla med hyresvärden då? Han kanske går med på att du slänger ut garderoberna mot att du fixar och målar väggen bakom?
Jag har pratat med hyresvärden och han sa att garderoben inte får tas bort. Detta trots att lägenheten ska totalrenoveras om ett år. Han visste inte heller om garderoberna ska rivas helt vid renoveringen eller bara målas om, jag fick ändå inte tillåtelse att ta ner dem.

Behöver därför ett sätt att göra det så att jag kan sätta dit dem igen så att hyresvärden inte har någon aning om vad jag har gjort :)
 
E east war skrev:
Jag har pratat med hyresvärden och han sa att garderoben inte får tas bort. Detta trots att lägenheten ska totalrenoveras om ett år. Han visste inte heller om garderoberna ska rivas helt vid renoveringen eller bara målas om, jag fick ändå inte tillåtelse att ta ner dem.

Behöver därför ett sätt att göra det så att jag kan sätta dit dem igen så att hyresvärden inte har någon aning om vad jag har gjort :)
Det kan ju bli intressant om hyresvärden eventuellt behöver komma in i lägenheten...

"Nä, jag har inte tagit bort några garderober"
 
skoge skoge skrev:
Det kan ju bli intressant om hyresvärden eventuellt behöver komma in i lägenheten...

"Nä, jag har inte tagit bort några garderober"
Hänger upp ett duschdraperi runt där garderoberna varit, där har jag privata grejer så du får inte kika in :rofl:
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
T
När jag bodde i lägenhet så tog jag bort en garderob. Den var inte limmad utan nästan värre då den satt med spik som troligen skjutits in i betong väggen. Det var ett h*lvete att få bort, hängde med hela kroppen på hammaren och slog på den. Till slut lossna en spik i taget och med det så kom en stor kaka av betongen också från varje spik.... Som tur var skulle jag ändå måla om så blev till att spackla upp det. Den hyresgästen som kom efter mig ville inte heller ha garderoben så slapp montera in den igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.