Hej!
Vi lägger klickplåttak med 2 pivåtakfönster.
Vi lägger taket själv men tänkte ta hjälp av plåtslagare för att sätta infästningar runt fönster.
Vi har fått en offert på 5 h för att göra plåten och 30 h för att sätta dit den.
Tycker det låter väldigt mycket med 30 h för att göra det jobbet.
Är det någon som har någon idé om det tar så lång tid? Tacksam för svar
 
Skicka bilder annars är det omöjligt att svara. Annars så skulle jag vilja nästan tycka att det låter i minsta laget om man vill ha ett seriöst utförande. Detta är en högriskkonstruktion beroende på hur det ser ut.
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Skicka bilder annars är det omöjligt att svara. Annars så skulle jag vilja nästan tycka att det låter i minsta laget om man vill ha ett seriöst utförande. Detta är en högriskkonstruktion beroende på hur det ser ut.
 
  • Hus under renovering med ställningar och nytt tak med solpaneler och fönsterluckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går det att göra en bedömning utifrån detta foto?
 
Det där har jag inte sett förut. Är det en lösning från leverantören av fönster? Och är det godkänt tillsammans med plåttakets föreskrifter. Vid skillnader på material så ändras också förutsättningarna på garantiåtagande vid eventuella framtida problem. Se till att få skriftlig garanti hur som helst. Det ser annars ut som att priset kan justeras till din fördel beroende på avstånd för plåtföretaget.
 
Noramasen Noramasen skrev:
Det där har jag inte sett förut. Är det en lösning från leverantören av fönster? Och är det godkänt tillsammans med plåttakets föreskrifter. Vid skillnader på material så ändras också förutsättningarna på garantiåtagande vid eventuella framtida problem. Se till att få skriftlig garanti hur som helst. Det ser annars ut som att priset kan justeras till din fördel beroende på avstånd för plåtföretaget.
Det som sitter runt fönsterna är från leverantören och enligt plåtslagare som vi har fått offerten från är det en infästning som ska vara till papptak.
Så det blev fel och måste tas bort. Plåtslagare finns nära. Så då blir det förhandling om priset, iallafall ett försök. Tack för hjälpen.

Noramasen Noramasen skrev:
Det där har jag inte sett förut. Är det en lösning från leverantören av fönster? Och är det godkänt tillsammans med plåttakets föreskrifter. Vid skillnader på material så ändras också förutsättningarna på garantiåtagande vid eventuella framtida problem. Se till att få skriftlig garanti hur som helst. Det ser annars ut som att priset kan justeras till din fördel beroende på avstånd för plåtföretaget.
 
Hoppsan! Då är det helt nya beslag och anpassningar. DÅ är det bäst att det blir ett BRA utförande då detta innebär alltid en ”försämring” än leverantörens garanterade lösningar. Be dom att förklara hur de ska lösa situationen där det nu är ”falser” ut på taket samt i ovankant bakstycke. För att få ett säkert och jämförbart utförande så ska det efterlikna originallösningen. Och då är jag tveksam till att timmarna håller.
 
Om det är welux fönster så har dom färdiga mallar för hur det ska göras när det är plåttäckning
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Om det är welux fönster så har dom färdiga mallar för hur det ska göras när det är plåttäckning
Nä, det är inte Welux fönster, Sparfönster heter de. Hade bara två sorters infästningar.

plåtrickard plåtrickard skrev:
Om det är welux fönster så har dom färdiga mallar för hur det ska göras när det är plåttäckning
Det är inte Welu
plåtrickard plåtrickard skrev:
Om det är welux fönster så har dom färdiga mallar för hur det ska göras när det är plåttäckning
plåtrickard plåtrickard skrev:
Om det är welux fönster så har dom färdiga mallar för hur det ska göras när det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.