Hmm, det är ju inte första april än, men detta låter för bra för att vara sant...

Skall man införa något som gör det bättre och billigare? Helt otroligt!
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Jag tror det när jag ser det! Tänk om dom råkar tänka till och tänka rätt!? Vilken tomte som helst kan ju räkna ut med pungen att det knappast är vattenskadat på en vägg om det läcker vid golvbrunnen...
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Nått teorisnille som kläckt en idé
 
Unikt namn
Jag läste först "sänker (försäkrings)ersättningen för vattenskador med 100k", men detta låter ju mer positivt om det faktiskt funkar.
 
Det var ju lite oklart om de tänkte stå för kostnaden om det visar sig inte fungera och man då behöver renovera om hela badrummet och i alla fall får en kostnad på 150k++..
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
S
Vad är en intelligent brunn? Har den wifi?
 
S SueCia skrev:
Vad är en intelligent brunn? Har den wifi?
Den har väl skovelhjul som driver en generator som laddar batteriet som strömförsörjer Bluetooth-sensorn :geek:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
S
D Dilato skrev:
Den har väl skovelhjul som driver en generator som laddar batteriet som strömförsörjer Bluetooth-sensorn :geek:
alltså i det här fallet vet jag knappt om det är sant eller inte, det skulle kunna vara så :D
 
Du har vattenskada i badrummet och någon frågar om du bara vill ha en liten renovering som är ett experiment eller skulle du välja att få ett helt nytt badrum på försäkringen som är gjort enligt alla regler som gäller nu.
Hmmm :thinking:undrar vad man skulle välja:crysmile::crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
janwide
Jag saknar mycket info i artikeln.
T.ex. vem är målgruppen? För att vara villig att betala reparationen själv måste man ju rimligen vara utan försäkring. Eller att försäkringen inte gäller för skadan.
Att bygga in sensorer under tätskiktet gör man väll endast om man inte är säker på att det fungerar?
Man pratar om en ny metod men berättar inte någonting om hur den är tänkt att fungera. Sensorerna i sig ingår ju inte i själva reparationen utan är en kontroll om det funkar. .
 
Överlag är det ju klart vettigt. Att det inte skulle gå att punktreparera en vattenskada i ett badrum eller byta en golvbrunn är ju från början absurt. Jag är rätt säker på att det går att göra redan nu med i praktiken fullt fungerande men kanske inte säker-vattengodkänt resultat. Borde ju bara vara att såga ur den dåliga golvbrunnen, montera in en ny och skarva tätskikt noga.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Hur tänker man här?

Ett badrum med kakel/klinker går ju inte att dellaga. Normalt har man ju inte ett större antal kakelplattor/klinker i reserv. Inte skulle jag acceptera en lagning med annat kakel/klinker än i resten av badrummet.

Behöver man byta all kakel/klinker (vilket man lär behöva) måste det vara bäst och inte så mycket dyrare att göra om allt.
 
D Diamant skrev:
Hur tänker man här?

Ett badrum med kakel/klinker går ju inte att dellaga. Normalt har man ju inte ett större antal kakelplattor/klinker i reserv. Inte skulle jag acceptera en lagning med annat kakel/klinker än i resten av badrummet.

Behöver man byta all kakel/klinker (vilket man lär behöva) måste det vara bäst och inte så mycket dyrare att göra om allt.
Tja, det kan ju bli så att försäkringsbolagen erbjuder olika nivåer? Standard är lagning, deluxe är totalt utbyte...
 
För oss med betongbjälklag och rollade tätskikt blir det svårt med detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.