Hej, har idag fått en offert av termoplus, tycker det lät dyrt då jag hört folk som haft fler enheter betala 60-70k. Eller vad anser ni? Normalstora fönster, 2 helglas altandörrar öppnas utåt. 2 källarfönster, 1 fast liter fönster.
 
  • Offert från Värmoplus med priser och specifikationer för olika typer av fönster och dörrar, inklusive kostnader före och efter montage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Amaryllis92 skrev:
Hej, har idag fått en offert av termoplus, tycker det lät dyrt då jag hört folk som haft fler enheter betala 60-70k. Eller vad anser ni? Normalstora fönster, 2 helglas altandörrar öppnas utåt. 2 källarfönster, 1 fast liter fönster.
Hej,
Den offert som du fått anser jag inte vara dyr.
Jag kan rekommendera Termoplus. Dom har i dagarna varit hos mig och bytt totalt 5 fönster ( 3 fasta och 2 öppningsbara). Jag fick en offert från Mockfjärds tidigare i vinter som landade 3 gånger mer.
De som var här och bytte fönstren var otroligt duktiga hantverkare. Jag är mycket nöjd med resultatet, behövde inte göra något efterarbete på ut/ insida.
 
E ESLI skrev:
Hej,
Den offert som du fått anser jag inte vara dyr.
Jag kan rekommendera Termoplus. Dom har i dagarna varit hos mig och bytt totalt 5 fönster ( 3 fasta och 2 öppningsbara). Jag fick en offert från Mockfjärds tidigare i vinter som landade 3 gånger mer.
De som var här och bytte fönstren var otroligt duktiga hantverkare. Jag är mycket nöjd med resultatet, behövde inte göra något efterarbete på ut/ insida.
hej! Tack för svar. Var i landet bor du? Bytte dom något på insidan? Vet att man får betala för det men det vill jag. Även lite trä på utsidan måste bytas där dom byter fönstrena. Blir dom irriterade över det eller räknar dom med att de blir lite mer tid åt det, då säljaren som va här sa att det bara är för oss att säga till att vi vill ha mer än de som ingår
 
E ESLI skrev:
Hej,
Den offert som du fått anser jag inte vara dyr.
Jag kan rekommendera Termoplus. Dom har i dagarna varit hos mig och bytt totalt 5 fönster ( 3 fasta och 2 öppningsbara). Jag fick en offert från Mockfjärds tidigare i vinter som landade 3 gånger mer.
De som var här och bytte fönstren var otroligt duktiga hantverkare. Jag är mycket nöjd med resultatet, behövde inte göra något efterarbete på ut/ insida.
vad fick du betala?
 
Jag betalade i snitt 4000 per fönster inkl plåt, och allt invändigt med smygar mm. Inget extrajobb utvändigt. Ca 22 fönster plus balkongdörr. Var väl en 5, 6 år sen men fortfarande helnöjd och inga reklamationer.
 
A Amaryllis92 skrev:
Hej, har idag fått en offert av termoplus, tycker det lät dyrt då jag hört folk som haft fler enheter betala 60-70k. Eller vad anser ni? Normalstora fönster, 2 helglas altandörrar öppnas utåt. 2 källarfönster, 1 fast liter fönster.

Hur har det gått?

Funderar på att köpa fönster av termoplus.se
 
tBzZ tBzZ skrev:
Hur har det gått?

Funderar på att köpa fönster av termoplus.se
De som bytte våra fönster var duktiga. Jag är helnöjd med resultatet.
I ditt fall vill jag rekommendera att du tar in fler offerter. Då kan du jämföra priser på ett mycket bättre sätt.
 
  • Gilla
tBzZ
  • Laddar…
Det har gått jättebra och vi är så nöjda. Dom gjorde ett väldigt bra jobb och jobbade 10 h i 2,5 dagar. Bytte 2 altandörrar, 8 st fönster. Ordnade smyg och foder samt plåtar. Fönster 79k och virket 6k.
 
  • Gilla
tBzZ
  • Laddar…
Tack, jag har tagit in offerter från:

Era fönster 141.000kr 8st fönster och en Altandörr.
Elite fönster 143.000kr 8st fönster och en Altandörr
Morups Fönster 117.292kr 8st fönster och en Altandörr
Termoplus.se 75.221kr 9st fönster och en Altandörr

Lutar mot termoplus men letar lite referenser då dom bytt utseende på fönstren och jag inte hittar bilder på dessa samt att jag nästan bara hittar den här tråden när jag letar runt.

Har du lite bilder inifrån och utifrån ni orkar dela? (även om det är den äldre modellen.)
 
tBzZ tBzZ skrev:
Tack, jag har tagit in offerter från:

Era fönster 141.000kr 8st fönster och en Altandörr.
Elite fönster 143.000kr 8st fönster och en Altandörr
Morups Fönster 117.292kr 8st fönster och en Altandörr
Termoplus.se 75.221kr 9st fönster och en Altandörr

Lutar mot termoplus men letar lite referenser då dom bytt utseende på fönstren och jag inte hittar bilder på dessa samt att jag nästan bara hittar den här tråden när jag letar runt.

Har du lite bilder inifrån och utifrån ni orkar dela? (även om det är den äldre modellen.)
har du Facebook så kan jag skicka där. ? Tycker det laddar segt här, skicka pm till mig här
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.