T
Behållit, du kan alltid be någon hantverkare komma och fixa till formen framtill. Har sett att det går att bygga till och forma om gamla murade spisar.
 
Behåll såklart! Väldigt bra med kamin höst och vår. Går jättebra att putsa till och måla så den blir fräsch :)
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
har du hunnit testa om och hur kaminen fungerar? Frågar du endast ang estetiken? Är det skorsten som stör i den nya planlösningen?
 
vad är motivet till att riva ?
 
H Husetmittisverige skrev:
Nu är hela innanmätet rivet i fritidshuset och nu isolering nya väggar är g upp. Vad tycker ni om kaminen hade ni valt riva eller behålla?
Behålla och ev putsa upp
 
Jag skulle absolut behållit den, men det rätta nu är väl att riva allt och bygga padelhall.
 
  • Gilla
daddydj och 1 till
  • Laddar…
Behåll, byt ev ut insatsen mot en som har konvektion utan hjälp av en elfläkt. Öppna upp ett hål ovan insatsen för bättre värmecirkulation. Putsa om stocken. Fixa sen fram en fåtölj, drick en öl och njut av livet.:)
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Om den har tilluft utifrån skulle jag definitivt behålla den.
Saknas det skulle jag överväga det.
Att den har en fläkt (helst termostatstyrd) ser jag som fördel om den skall användas som uppvärmningskälla !
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Och med en strömsladd till fläkt hängande mitt i också…
Jag säger som de flesta behåll! Men naturligtvis behövs en uppfräschning och i denna skulle det för mig ingå att gör en vettig lösning på sladdeländet för det där ser inte klokt ut...

Sotet ovanför:

En äldre öppen spis med synlig sot och oordnade sladdar i ett hörn av rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


måste väl vara från tiden före insatsen? Det mesta borde gå att få bort för det ser inte kul ut.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag hade rivit den och in en ny nätt och modern på en bättre plats någon gång i framtiden. Tycker att den ser ut att ta rätt mycket plats mitt i rummet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.