Vi har nyligen flyttat in i ett enplans rött tegelhus med inslag av träpanel. Panelen är i dag brunmålad och vi vill gärna måla om denna i vitt för att ljusa upp intrycket. Vi har även ett garage i anslutning till huset som även det ska målas om i samma nyans.

Jag är nu på jakt efter en passade vit nyans som passar till det röda teglet. Jag vill inte ha en obruten vit nyans utan vill att det harmoniserar mot teglet, men samtidigt att det ska uppfattas som vitt och inte beigt eller grått.

Är det någon som har förslag, kanske t.om bildförslag där man kan se slutgiltigt resultat? Vi kommer köpa och provmåla innan vi bestämmer oss helt men jag vore jättetacksam om jag genom tips kunde få en shortlist med nyanser som jag sedan kan provmåla.

Tack på förhand!
 
Hej!
Har du målat? Jag är i exakt samma situation som du och hör gärna vad du kom fram till för färgval.

/Martin
 
R roegmasta skrev:
Hej!
Har du målat? Jag är i exakt samma situation som du och hör gärna vad du kom fram till för färgval.

/Martin
Hej!

Absolut, vi valde till slut Beckers utevit. Såhär några månader efter så är vi jättenöjda. Vit, men inte för vit, mer en gräddig ton som harmoniserar jättefint med teglet.

Vi var inne på en mer gul nyans innan vi bestämde oss, minns tyvärr inte namn eller färgkod, och jag är glad att vi inte valde den.

Lycka till med målningen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.