Nu är hela innanmätet rivet i fritidshuset och nu isolering nya väggar är g upp. Vad tycker ni om kaminen hade ni valt riva eller behålla?
 
  • Renoveringsprojekt i fritidshus med en frilagd kamin och nakna isolerade väggar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rivet innertak med synlig isolering och en befintlig kamin i ett renoveringsprojekt av fritidshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat fritidshus interiör med nakna träväggar, isolering synlig och en fristående kamin i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kamin med tegelomramning i renoverat rum med isolering och trägolv, innanmätet rivet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat fritidshus med exponerade träbjälkar och en tegelklädd kamin i mitten av rummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det beror ju helt på hur det nya innanmätet är tänkt skulle jag säga.
 
  • Gilla
Lasse Ln
  • Laddar…
Beror på er budget och målbild. Hade jag haft en budget som tillåtit det så hade jag rivit och bytt till en snyggare kamin. Hade aldrig rivit och inte ersatt med något nytt att elda i.
 
  • Gilla
Hellwiz och 7 till
  • Laddar…
Absolut behålla, alt att byta till annan kamin eller vedspis.
 
  • Gilla
Hellwiz och 2 till
  • Laddar…
Bytt till nå som går att laga nå mat på.
Vedspis eller kamin med platta. Bra om strömmen skulle försvinna. Men inte rivs bort allt.
 
  • Gilla
Hellwiz och 1 till
  • Laddar…
M Maledictus skrev:
Beror på er budget och målbild. Hade jag haft en budget som tillåtit det så hade jag rivit och bytt till en snyggare kamin. Hade aldrig rivit och inte ersatt med något nytt att elda i.
Kunde inte sagt det bättre själv.
 
Den hade jag behållt.
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
Behåll!
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
Byt säger jag då. Tycker att gamla öppna spisar med insats är rätt tråkiga. Och med en strömsladd till fläkt hängande mitt i också…

Men är alternativet att intd ha någon kamin så är den där förstås bättre än inget.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Om ekonomin tillåter så skulle jag byta till en med mera insyn från mera vinklar, annars behålla för att det är bra att ha en sekundär värmekälla med dagens elpriser
 
H Husetmittisverige skrev:
Nu är hela innanmätet rivet i fritidshuset och nu isolering nya väggar är g upp. Vad tycker ni om kaminen hade ni valt riva eller behålla?
Behålla
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N NyHusägare2021 skrev:
Om ekonomin tillåter så skulle jag byta till en med mera insyn från mera vinklar, annars behålla för att det är bra att ha en sekundär värmekälla med dagens elpriser
http://bjorsby-ror.se/produkt/mallorca/ Typ en sådan här om du tänker ha öppet
 
Behålla
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.