Hejsan!
Jag har gamla fönster efter att ha rivit ett ödehus jag skulle vilja använda för att bygga ett växthus av en gammal vedbod. Men jag skulle behöva tips om hur jag ska gå tillväga.

Bodan i sig är inte i toppskick, så jag tänkte börja med att riva panelen. Men jag blir osäker hur jag ska stadga upp den så den håller då jag sätter in fönster. Jag tänkte använda mig av stolparna/bjälkarna som ni ser i bodan för att stadga upp men samtidigt vill jag få in så många fönster som möjligt. Är det någon som har tips och råd?
Mvh
Jessica
 
  • Slitet träskjul med synliga bjälkar och brädor, några liggande stockar i förgrunden, och ett litet fönster synligt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inredning av äldre vedbod med träbjälkar och brädor, potentiellt för omvandling till växthus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommer du byta taket också? Ett växthus bör ha någon form av glas eller plasttak som släpper igenom ljus.

Visst är den vänstra väggen en annan byggnad? Det ser inte ut som att du kommer kunna använda så mycket av befintlig konstruktion för själva boden. Är nog bättre att riva och byga upp på nytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.