Håller på att planera för sommarens bastuprojekt.

Det blir en fristående stuga om 4m2 utan relaxdel. Det kommer vara eleaggregat och jag håller nu på att kika på belysning.

Är sugen på fiberoptik men det jag inte riktigt fattar är om man kan sätta Led-projektorn inne i bastun (typ lågt under laven). Det är ju ip-65 men det kanske finns andra regler?

Tacksam för svar!
Informationsblad om Cariitti fiberoptisk bastubelysning med LED-projektor, IP65-standard, och rekommenderade mått på fiberns längder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Enligt monteringsanvisning, på vägg i bastun max 70 cm från golv.
 
V Vante skrev:
Enligt monteringsanvisning, på vägg i bastun max 70 cm från golv.
Kunde jag missa sån enkel läsning alltså….Tack.
Passar på att ställa en till fråga. Tycker det är svårt att veta om belysningen räcker. 16W led- optik går det att räkna om på samma sätt som man gör annars, ledwatt mot gammalwatt. Om du förstår hur jag menar.
 
E
Lite ljus för mycket pengar. Kolla istället på t.ex. hide-a-lite eller designlight som har minidownlights för bastutak
 
Jag har i bastun carittii fiberbelysning som jag köpte för ca 20 år sen. Den levererades med en halogenprojektor på 48 watt som ger tillräckligt med ljus. Jag har även extra belysning under lavarna. 16 watt LED är väl i klass med 48 watt halogen. Fundera på om det räcker i bastun, dvs en lampa som ger motsvarande 50 watt glödljus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.