Hejsan som det står irubriken vi går i tankarna om att flytta ett hus. Huset är 6*14 m ca 4,2 högt. Huset är byggt 1780 och ha timmer stomme som verkar vara i gott skick. Huserar i dags läget klätt panel. Då min fråga är det möjligt att flytta huset helt hade underlättat ganska mycket även om det är dyrare än att montera ner. Om det är möjligt vilka eller vem tar man kontakt med i Blekinge området? Fråga 2 om det inte är flyttbart helt så ha jag läst lite om att det går att montera ner men vem kan man prata med om sånt om det bli det alternativet så hade det varit bra och ha med någon som gjort det innan.
Tacksam för alla svar och frågor ha aldrig gjort eller sett någon som gjort något sånt här innan.
 
  • Gilla
RoofOverHead
  • Laddar…
Kolla med Sven Jinert AB.
 
H huggan skrev:
Kolla med Sven Jinert AB.
Ska kolla upp det tack för tipset
 
  • Gilla
Daft Prick
  • Laddar…
Nylundh Specialentreprenad/Flytta hus är ett mycket bra alternativ.
Ett mindre företag men med stort engagemang ger dig den mest prisvärda flytten.
Besök http://flyttahus.nu eller deras Facbooksida för kontaktinformation, bilder m.m.

Här är även en lite dokumentär från en av alla flyttar de gjort i Malmberget:
 
  • Gilla
  • Älska
RoofOverHead och 2 till
  • Laddar…
Ralling i Malmö, dom har maskiner för ändamålet!
www.ralling.se
 
@heimlaga är annars forumets store entusiast avseende äldre byggnadsteknik. En yxa, block och talja, en märkkniv samt traktor med släp är nog allt som behövs på hans vis.
 
  • Gilla
  • Haha
jsoderholm47 och 6 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Nylundh Specialentreprenad/Flytta hus är ett mycket bra alternativ.
Ett mindre företag men med stort engagemang ger dig den mest prisvärda flytten.
Besök [länk] eller deras Facbooksida för kontaktinformation, bilder m.m.

Här är även en lite dokumentär från en av alla flyttar de gjort i Malmberget:
[media]
Jag ha skickat ett Mail till Nylundh det verkar ju bra. Är väldigt intresserad av va priset kan bli
 
Jinerts har en massa kranbilar men husflytt??
 
Jo kranbil är nog inga konstigheter att få tag på. Men vill ha med någon som kan beräkna hållfast mm
 
B Bleckman skrev:
Jag ha skickat ett Mail till Nylundh det verkar ju bra. Är väldigt intresserad av va priset kan bli
Hoppas du får snart för det är en mindre firma där killarna jobbar mycket.
 
P-plats P-plats skrev:
Hoppas du får snart för det är en mindre firma där killarna jobbar mycket.
Pratade med dom idag mycket trevliga. Allt går att flytta fick jag som svarville ha lite mer bilder så ska vi pratas vid igen och se om det här kan bli verklighet
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
M
Spännande! Vad hände sen?
 
Hej, lyckades du flytta huset? Jag har ett litet hus med betongbotten som jag skulle vilja flytta. Skulle vara glad att veta hur det gick för dig. Tack.
 
R RoofOverHead skrev:
Hej, lyckades du flytta huset? Jag har ett litet hus med betongbotten som jag skulle vilja flytta. Skulle vara glad att veta hur det gick för dig. Tack.
Hejsan vi fick lägga ner den planen. Tanken va att sätta huset på en ny tomt utan byggnad. Det krävs ett nybyggnads lov för det. Det vill säga 240 tak höjd handikapps anpassad nedervåning energi besiktning mm. Ganska svårt och kostsamt att upp nå dom målen med ett hus från 1800 talet. Men jag va i kontakt med en firma och allt det va Ronneby kommun som satte käppar i hjulet för mig
 
  • Gilla
RoofOverHead
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.