Hej! Det kallas anaerob komposteringsprocess när syre inte deltar i omvandlingen. Jag vill gärna vinna detta kärl då jag vill överraska min sambo. Han går just nu och sörjer då det visat sig att vår skadedjurssäkra varmkompost (från Greenline ) visat sig innehålla möss… jag har sedan länge varit inne på att testa bokashi och känner nu att det läge att byta metod!

mvh Rebecka
 
Anaerob process eller rötning! Jag vinner gärna då vi har turen att få tillgång en stor tomt, men jag har inte en chans att kunna köpa högkvalitativ jord till alla min planerade (!) odlingar. Jorden vi har är erbarmligt utmattad. Och så vore det skönt att inte slänga alla mat i de bruna påsarna, utan att vi själva kan återföra resterna till naturen direkt.
 
Svar: anaerob komposteringsprocess

Utan trädgård blir en sån här kompost ett perfekt komplement till krydd- och tomatodlingen på balkongen. Också coolt att använda "högteknologiska" processer !
 
Svar
anaerob komposteringsprocess

Vi har provat olika kompostlösningar här hemma och ingen funkar till 100 % för oss i vardagen. Denna känns tilltalande för oss. Den kanske skulle funka i vår vardag. Vi vill gärna prova.
 
Anaerob process

Komposterar idag i en ”vanlig” kompost men den sköts inte så bra vilket gör att den aldrig används. Hade varit grymt med något litet och smidigt inomhus. Dessutom kul att lära barnen något nytt.
 
Svaret är:
Anaerob komposteringsprocess

Motivering:
Med en sambo från Thailand så är det mycket frukt och grönt i kosten vilket ger mängder med rester som hamnar i trädgårdskomposten och jag hoppas att med denna komposteringsutrustning få lite bättre fart på komposteringen av köksavfallet så att vi kan få fin och näringsrik jord till sambons grönsaksodlingar!
 
Svar: anaerob komposteringsprocess

Jag har i 2 års tid testat en hemmagjord 3d-printad kökskompost med maskar men känner att detta hade varit ett kul komplement då dem inte riktigt hinner hantera alla grönsaks-rester. Det hade också gett mig möjligheten att testa hur näringsvattnet fungerar med en hydropondisk odling.
 
Hej
På informations videon hos greenline berättar dom att det är en fermenteringsprocess som bygger på att goda mikroorganismer omvandlar matavfallet till näringsrik kompost jord.

Jag har länge varit nyfiken på matavfallskompostering och att få en Urban Garden skulle hjälpa mig komma igång med något jag tycker känns meningsfullt och kul!
Å tänk om jag skulle få vinna en sådan på min födelsedag den 25 mars det vore väldigt roligt.
 
Svar: Anaerob komposteringsprocess

Jag har varit nyfiken på att testa detta under en längre tid. Efter att ha grävt ett trädgårdsland förra året och i teorin försökt förklara för barnen hur det fungerar med kompostering, jord och näring tror jag att det skulle underlätta att visa det mer i praktiken. Att kunna visa att bananskalet efter en tid blir näring som i sin tur ger smaskiga jordgubbar och sockerärtor skulle vara fantastiskt kul och lärande.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Svar: Anaerob komposteringsprocess.

Min fru önskar sig en i födelsedagspresent!
 
Skulle tro ni söker anaerob komposteringsprocess, något som intresserat mig länge! Skulle hemskt gärna testa detta. Kul!
 
Svar: Anaerob komposteringsprocess.
I år har jag tänkt haka på trenden att odla egna snittblommor. Då passar det perfekt att kunna ge blommorna "hemmagjord" näring!
 
Metoden är en process där man komposterar syrefattigt dvs anaerob kompostering.

Jag vill inte dela min kompost med råttor utomhus och hoppas på en vinst som kan hjälpa mig lyckas som nybörjarodlare.
 
Fermentering
Jag bor i lägenhet och har en liten stuga. Att kunna ha en liten kompost hemma som man sedan kan använda i jorden på landet skulle vara perfekt. Dessutom kunna vattna blommorna med näringen som rinner av gör det ännu bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.