Inomhuskompost Urban Garden på köksbänk bredvid skärbräda med grönsaker och en förpackning kompostaktivator.
Hälften av våra hushållssopor är komposterbara och med GreenLines kompost Urban Garden kan du enkelt och snabbt börja kompostera dina hushållssopor inomhus. Du kan placera Urban Garden under diskhon, på balkongen eller terrassen och börja tillverka din egen gödning och planteringsjord. Den medföljande kompostaktivatorn påskyndar processen och ett lufttätt lock ser till att ingen lukt sprids. Fyra vinnare får varsitt paket.

Totalt värde: 4 x 650 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna komposten, längst ner i den här tråden.
Fråga: Vad kallas processen som innebär att komposten inte har tillgång till syre?

Vinnarna utses fredagen den 25 mars.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar GreenLine för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
villhahus och 1 till
  • Laddar…
Fadai
Måste vara Bokashi. Har använt det i några år och nu börjar ena hinken bli sliten, så en ny (som dessutom är snyggare än min gamla) skulle vara toppen.
 
Svar: Airproof-tec ger en anaerob (syrefattig) komposteringsprocess i Urban Garden komposten.

Då jag börjat odla för några år sedan så går det åt både jord och gödsel, skulle vara bra att bli lite mer självförsörjande på just det. Perfekt att kunna lägga en mängd med kompostmaterial i botten på krukor och pallkragar för att få bättre växtkraft och förhoppningsvis större skörd.
 
Anaerob process är en process utan syre, så gissar ni menar det.

Var inne på forumet och läste om det här och blivit intresserad av att testa, men inget jag köpt ännu. Nu är det ett gyllene läge och vinna ett exemplar. Vore bra att ha till kommande odlingar.
 
Anaerob komposteringsprocess. Jag tycker det verkar mycket spännande att tillverka eget gödsel och jord. Helt i takt med tiden då vi måste ta tillvara det vi kan och återbruka.Toppen!
 
Svar: När komposten inte har tillgång till syre uppstår en anaerob process.

Motivering: Det skulle vara som terapi för själen och glädjande att kunna ingå i naturens kretslopp och ge tillbaka till naturen och Jorden. Med en bokashikompost hade det varit så enkelt att göra just det. Maskar, mikroorganismer och våra pollinatörer hade hurrat! Jag hade haft mer närodlade giftfria grönsaker och blommor och gjort färre köp av jord på säck - bra för både miljö och plånbok.
 
Svar: Anaerob komposteringsprocess. Metoden kanske heter bokashi?

I vilket fall som helst. Jag skulle gärna vinna denna typ av kompost. Dels för ett genuint intresse av att se hur mycket snabbare processen går. Men också långsiktigt av att se hur ens odlingar reagerar på att få denna näring. Många verkar ha fått gedigna resultat genom att använda sig av detta. Håller tummarna!
 
Svar: anaerob komposteringsprocess

Äger ingen kompost idag så det är ett utmärkt tillfälle att testa på att kompostera hemma. Smart med detta system att det kan användas inomhus och utomhus.
 
Jag skulle så gärna vinna denna! Länge försökt hitta en bra metod men vi bor i radhus så möjligheterna är få. Sambon gillar inte lukten och grannarna trivs inte med en lösning utomhus. Älskar dessutom odling så att få egen jord vore toppen!

processen kallas anaerob komposteringsprocess.

hoppas på vinst! Med vänlig hälsning,
 
Rackartekla
Fermenteringsprocess - Anaerob process - (Bokashi)
Mina pallkragar och blomsterland behöver gödslas. I dessa tider är det viktigt att kunna odla sin egen mat så jag ska försöka bli bättre på det.
 
Svar: Det kallas anaerob komposteringsprocess. Jag är nyfiken på att testa detta på min lilla odlingslott . Jag tycker det är svårt att hitta bra näring nu när mycket av det gödsel som vi brukar använda innehåller pyralider , så detta kanske kan vara ett alternativ för att få näring till jorden .
 
Anaerob process.

Vore skönt att slippa den slabbiga kompost-påsen vi har nu och bidra till radhuslängans gemensamma odling med fin bokashi-jord.
 
Hej! Svaret är en anaerob komposteringsprocess. Jag vill gärna testa den här metoden då det verkar vara ett himla smidigt sätt att kompostera sitt matavfall.
 
Hej, svaret är Anaerob komposteringsprocess.
Vi har precis förlorat vår hund som var en levande kompost
Nu skulle vara ett bra tillfälle att komma igång med sådan här kompostering, våran trädgård är för liten för en "vanlig" ute.
Vi vill verkligen utnyttja det vi har så det skulle vara super att kunna kompostera inne, och involvera tösen som fyller 4 om två veckor så hon får vara med och se kretsloppet.
 
Anaerob komposteringsprocess även känt som bokashi

Har länge funderat på att börja men aldrig kommit till skott. Vinner jag så finns det inga ursäkter kvar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.