Hej
Håller på och bygger altan på ungefär 9x4m.. och har nu kommit till taket. Tänkte lägga plast-tak. Har kollat på Byggmax och de tar 166kr/st för en 104x400cm... våran träförädling här på orten ville ha 418kr för en 105x420cm... skaplig skillnad alltså. det jag således undrar är om byggmax plast är nått man törs satsa på? kanske någon här som köpt och har åsikter? Kan tillägga att plasttak från lokala butiken hade iofs 15år garanti, vilket jag inte tror byggmax har.
Tack för tips å råd.
MvH Håkan
 
Turbokungen skrev:
Hej
Håller på och bygger altan på ungefär 9x4m.. och har nu kommit till taket. Tänkte lägga plast-tak. Har kollat på Byggmax och de tar 166kr/st för en 104x400cm... våran träförädling här på orten ville ha 418kr för en 105x420cm... skaplig skillnad alltså. det jag således undrar är om byggmax plast är nått man törs satsa på? kanske någon här som köpt och har åsikter? Kan tillägga att plasttak från lokala butiken hade iofs 15år garanti, vilket jag inte tror byggmax har.
Tack för tips å råd.
MvH Håkan


Det är skillnad på plast ( PVC ) och glasfiberarmerad plast.

Köp det senare så håller det i många fler år. Halleplattan tex.
 
ok... tack för svar... kan tillägga att märket på det dyrare plasttaket är JÄRBOL OPAL. Är det bra eller "känt" märke? Satsar nog på kvalité i det här fallet.

Mvh "Ny i byggbranchen" :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.