Tänkte byta fönster på vår 70-tals villa och undrar om det är något man bör tänka lite extra på? Samt om någon därute har bra erfarenhet av något fönsterföretag.
Med vänlig hälsning, Robban
 
Vi använde oss av fönsterhuset. Dom fixade allt, 20 fönster och 3 dörrar på en vecka.
 
Har iofs. ingen personlig erfarenhet. Men jag skulle undvika de rena fönsterbytarföretagen. De är oftast organiserade som en ren säljorganisation. Själva firman har som enda roll att skicka ut en säljare. Sedan arbetar de med inhyrda grupper med ”hantverkare” av väldigt varierande kvalitet. Men riktigt duktiga hantverkare tar inte uppdrag från fönsterbytarfirmor.

Hitta en lokal snickare istället. En med (äkta) bra referenser. Kolla med kolleger, vänner, släktingar, grannar. Referenserna behöver inte gälla just fönsterbyten, för en duktig snickare är det ett trivialt arbete. Är det en riktigt bra hantverkare så är det billigare att låta arbetet gå på löpande räkning, men med en kostnadsuppskattning.
 
Fönsterhuset hade sitt egna snickare har jag för mig. Snickarna som va hos oss, jobbade iaf bara med fönsterbyten. Vad jag förstod på dom så jobbade dom bara med fönsterhuset. Vi var nöjda iaf, inte billigaste offerten men känns bra med svenska fönster.
 
Där ser man. Vi tyckte dom va bra iaf. Bor i Skåne. Jättetrevliga snickare som va lätta att ha å göra med.
 
Nelson123456789 Nelson123456789 skrev:
Där ser man. Vi tyckte dom va bra iaf. Bor i Skåne. Jättetrevliga snickare som va lätta att ha å göra med.
De va ju inte mkt negativt om dom heller. Bara 2 st som hade haft dåliga snickare
 
Jo men det visar just det jag skrev om firmor som bara är en säljorganisation. De arbetar med inhyrda gäng av varierande kvalitet.
Om jag köper hantverkartjänst så vill jag ha kvalitet. Inte en firma som ibland är skapliga, ibland ren katastrof.
Välj inte säljare, välj en bra hantverkare.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.