• Panasonic CU/CS CZ25WKE luftvärmepump, inomhus och utomhus enheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Panasonic luftvärmepump CU/CS CZ25WKE med rund fläkt, INVERTER-logga och "HEAT PUMP"-dekal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Panasonic CU/CS CZ25WKE luftvärmepump, vit, med beställningsstämpel på bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var i landet står stugan och hur stor är den? CZ25 är en något enklare modell till ett lägre pris men har inte alls samma prestanda som toppmodellerna när det blir kallt ute. Beteckningen WKE avslöjar årsmodellen som anges av bokstaven W, alltså samma i båda fall. Kanske ena bilden är från en tidigare årsmodell? Vilka skillnader ser du i specarna? Funderar på om det kan finnas någon liten skillnad om den ena är importerad via generalagenten i Sverige och den andra är parallell-importerad från kontinenten??
 
  • Gilla
Yonaz
  • Laddar…
J Josth skrev:
Var i landet står stugan och hur stor är den? CZ25 är en något enklare modell till ett lägre pris men har inte alls samma prestanda som toppmodellerna när det blir kallt ute. Beteckningen WKE avslöjar årsmodellen som anges av bokstaven W, alltså samma i båda fall. Kanske ena bilden är från en tidigare årsmodell? Vilka skillnader ser du i specarna? Funderar på om det kan finnas någon liten skillnad om den ena är importerad via generalagenten i Sverige och den andra är parallell-importerad från kontinenten??
Var inte ute efter om modellen som sådan är ok för mig utan om de två till syns olika men lika modellerna är lika eller olika :)
Men när jag kollade produktbladet på Byggmax så visar det samma bild som på Bauhaus så antar att Byggmax visar fel visningsbilder helt enkelt…
 
Krokben
Nu vet jag inte om du faktiskt tänkt beställa från Bauhaus eller Byggmax, men jag skulle alla gånger i veckan gå på en lokal installatör för att säkerställa bra garantier, och inte köpa från byggvaruhus.
 
  • Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
A
J Josth skrev:
Var i landet står stugan och hur stor är den? CZ25 är en något enklare modell till ett lägre pris men har inte alls samma prestanda som toppmodellerna när det blir kallt ute. Beteckningen WKE avslöjar årsmodellen som anges av bokstaven W, alltså samma i båda fall. Kanske ena bilden är från en tidigare årsmodell? Vilka skillnader ser du i specarna? Funderar på om det kan finnas någon liten skillnad om den ena är importerad via generalagenten i Sverige och den andra är parallell-importerad från kontinenten??
Det finns väl skälig anledning till att tro att båda dessa är sidoimporterde kanske Estland resp Spanien?
 
Bilderna på Byggmax hemsida är fel i förhållande till vilken modellbeteckning de har angivit. Det är bilder på en CZ25TKE som är av en äldre modell. De har nog missat att uppdatera materialet.

Jag skulle också som andra skriver prata med närmaste Panasonic Pro Partner istället för att välja ett byggvaruhus. Dels så finns det ingen på varuhuset som vet hur en värmepump fungerar, Inselo som gör installationerna lämnar väldigt sällan en nöjd kund när de väl varit på plats och ofta lyser dem med sin frånvaro den dagen du behöver service.

En lokal handlare som är auktoriserad har så oerhört mycket mer kunskap om värmepumpar i regel och löser nog installationen betydligt bättre i många fall. Givetvis finns det alltid dåliga installatörer man kan råka ut för, men med Inselo som alternativ så har jag svårt att tro att du kan råka ut för en bra installatör. Lägger man även till ansvarsfrågan om du skulle behöva ha service, så kommer det bli svårt att reda ut om inte säljare och installatör är samma part, så risken är stor att man hamnar i kläm och att ingen vill ta ansvar.

Då kanske man kan vända sig till Panasonic och be om hjälp, då blir det troligtvis av deras lokala Pro Partner som inte fick sälja maskinen och lär därför prioritera sina egna kunder mycket högre tråkigt nog.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.