Ska man isolera under golvet?
 
Det beror väl på rummets tänkta användning. Skall det vara uppvärmt så är det ju bra. Skall det mer vara en sommaraltan, med springor mellan trallen så är det ju ganska skönt att smulor trillar ner..

Var det så du menade?
 
Har tänkt att göra att uterum med skjutbara glaspartier! Så man kan sitta där lite längre på vår/hösten!
 
Hur har du tänkt golvet? Springor?
 
Japp vanlig trall med så lite springa som möjligt...
 
Jag har fällt in 170 mm cellplast/markisolering från byggmax mellan golvreglarna; som en lågbudgetvariant för att komma ner pris jämfört med att gjuta en platta. Ovanpå detta byggplast sen trätrall.

Tror jag kommer kunna behålla värme rätt bra med denna konstruktion. Ser inte heller att det skulle kunna bli några fuktproblem. På sikt lägger jag möjligen ett lyxigare golv ovanpå det tryckade golvet, men det får framtiden utvisa... Troligtvis blir det ganska snart, för som nån annan påpekade .... det trillar gärna ner saker mellan springorna (på min byggplast) som sen riskerar att bli liggande där.
 
Jo, jag hade tänkt som dig Henke med mitt uterum, alltså - vår/sommar/höst-uterum. Annars borde man nog gjuta platta med golvvärme för att bli riktigt nöjd. Men den lösningen jag har gjort tror jag funkar om man inte vill ha super-uppvärmt på vinter. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.