Du har ganska höga krav, va? :p
 
Ja det har jag
 
Då får du gärna visa resultatet! (y)
 
Jo det ska jag göra
 
TRJBerg
M -MH- skrev:
Kolla här då! "Jordkällarens renovering avslutad"

[länk]
För mig ser det ut som jordkällaren har väggar.
 
Kolla om din robotgräsklippare kan följa guidetråden tillräckligt långt för att nå dit du vill ha den. Min Gardena Sileno är inte jättebra på det. Den störs också av en sidokant vid laddstationen eftersom den vrider nosen några cm vänster-höger innan den kör upp på plattan.
 
Ok jag kanske ska göra en test ute på gräsmatten med att lägga dit slingan och lägga non bräda som vägger till ladstation i samma mått som det tänkt bli sen - tack
 
P preben89 skrev:
Ok jag kanske ska göra en test ute på gräsmatten med att lägga dit slingan och lägga non bräda som vägger till ladstation i samma mått som det tänkt bli sen - tack
Bra idé, roboten behöver också kunna backa ut och vända utan hinder.
 
  • Gilla
preben89
  • Laddar…
Dela en tunna plåt/plast gräv ur och en singel/makadam bädd med en trätrall på.
 
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
P preben89 skrev:
Ok jag kanske ska göra en test ute på gräsmatten med att lägga dit slingan och lägga non bräda som vägger till ladstation i samma mått som det tänkt bli sen - tack
Tänk på att dom flesta klippare kräver en plan(horisontell) yta framför garaget. Vissa märken 2,5-3 meter framför.
Så inga uppförsbackar eller sneda infarter! Det kan bli vissa problem med slingsladden, kolla upp hur den skall dras och prova noga innan du börja med det stora jobbet. Lycka till.
 
  • Gilla
preben89
  • Laddar…
Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.