Hej forumet, lite av en "hur långt är ett snöre" fråga men ska försöka vara tydlig. Håller på att ta in offereter för asfaltering av min uppfart och två olika företag ska komma och titta och jag vill helt enkelt bara ha lite kött på benen för vad som kan tänkas vara rimligt i pris?

Det handlar om 70x3.5m alltså ca 245m2 asfalt. Underarbetet tror jag är ganska bra då det tidigare varit sådan där "lös asfalt" vet inte exakt den rätta benämningen men då uppfarten är i backe har asfalten helt enkelt lossnat när folk börjat slira så kvar är mest sten och grus. Det krävs att man jämnar ut kanske fyller på med ett tunt lager med utfyllnad.

Är det någon som asfalterat nyligen kring Stockholm och kan ge mig ett mellan tummen och pekfingret pris? 245m2 i lutning med lite underarbete? Pratar vi 100k eller 400k?

Bifogar några bilder jag har på datorn.

MVH

Daggen

Grusig uppfart med lutning framför hus under konstruktion och en parkerad bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stor orange container med texten "BIG BAG" omgiven av grönska och blå himmel, står på en grusig lutande uppfart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Uppfart i lutning med grusunderlag omgiven av träd och utsikt över en sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Daggen84 Daggen84 skrev:
Hej forumet, lite av en "hur långt är ett snöre" fråga men ska försöka vara tydlig. Håller på att ta in offereter för asfaltering av min uppfart och två olika företag ska komma och titta och jag vill helt enkelt bara ha lite kött på benen för vad som kan tänkas vara rimligt i pris?

Det handlar om 70x3.5m alltså ca 245m2 asfalt. Underarbetet tror jag är ganska bra då det tidigare varit sådan där "lös asfalt" vet inte exakt den rätta benämningen men då uppfarten är i backe har asfalten helt enkelt lossnat när folk börjat slira så kvar är mest sten och grus. Det krävs att man jämnar ut kanske fyller på med ett tunt lager med utfyllnad.

Är det någon som asfalterat nyligen kring Stockholm och kan ge mig ett mellan tummen och pekfingret pris? 245m2 i lutning med lite underarbete? Pratar vi 100k eller 400k?

Bifogar några bilder jag har på datorn.

MVH

Daggen

[bild]

[bild]

[bild]
Asfaltpriset styrs ju till väldigt stor del av bitumenpriset och det har gått upp typ 30% senaste månaden. Så gissar att du kommer få väldigt varierande priser just nu så tips är nog att begära in fler än två offerter (och ha koll på hut lång giltighetstid offerterna har)

Men skulle ju gissa på att vi pratar betydligt närmare 100k än 400k iaf.
 
Tack så mycket för input! Har haft fyra olika företag ute och tittat men ingen offert har kommit in än. Hoppas du har rätt om att det är närmare 100k än 400k.

MVH

Daggen

M Mangan13 skrev:
Asfaltpriset styrs ju till väldigt stor del av bitumenpriset och det har gått upp typ 30% senaste månaden. Så gissar att du kommer få väldigt varierande priser just nu så tips är nog att begära in fler än två offerter (och ha koll på hut lång giltighetstid offerterna har)

Men skulle ju gissa på att vi pratar betydligt närmare 100k än 400k iaf.
 
harry73
jag gissar på 200tkr
 
harry73 harry73 skrev:
jag gissar på 200tkr
Även om det blir 200k blir jag ganska glad. Det känns som att byggpriser idag slår åt alla håll och man inte riktigt vet vad man ska vänta sig :crysmile: Kommer hålla tråden uppdaterad när offerterna trillar in.

MVH
Daggen
 
A
Daggen84 Daggen84 skrev:
Hej forumet, lite av en "hur långt är ett snöre" fråga men ska försöka vara tydlig. Håller på att ta in offereter för asfaltering av min uppfart och två olika företag ska komma och titta och jag vill helt enkelt bara ha lite kött på benen för vad som kan tänkas vara rimligt i pris?

Det handlar om 70x3.5m alltså ca 245m2 asfalt. Underarbetet tror jag är ganska bra då det tidigare varit sådan där "lös asfalt" vet inte exakt den rätta benämningen men då uppfarten är i backe har asfalten helt enkelt lossnat när folk börjat slira så kvar är mest sten och grus. Det krävs att man jämnar ut kanske fyller på med ett tunt lager med utfyllnad.

Är det någon som asfalterat nyligen kring Stockholm och kan ge mig ett mellan tummen och pekfingret pris? 245m2 i lutning med lite underarbete? Pratar vi 100k eller 400k?

Bifogar några bilder jag har på datorn.

MVH

Daggen

[bild]

[bild]

[bild]
Kika på gjutna betongplattor. Högre friktion än asfalt, hållbare, längre livslängd, mindre halt på vintern. Hur det står sig prismässigt mot asfalt vet jag inte, men om du ändå är på gång så kanske idé att göra det riktigt bra?
Nyanlagd gångväg av gjutna betongplattor med synliga fogar och jämn yta som diskuteras för dess hållbarhet och grepp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MaxLi
  • Laddar…
Magnus Filip skrev:
Kika på gjutna betongplattor. Högre friktion än asfalt, hållbare, längre livslängd, mindre halt på vintern. Hur det står sig prismässigt mot asfalt vet jag inte, men om du ändå är på gång så kanske idé att göra det riktigt bra?
[bild]
Det där ser riktigt fint ut men blir nog väldigt dyrt. Det är en sommarstuga då vi bor utomlands och spenderar bara några veckor per år i huset så slitaget blir ganska minimalt.

MVH
Daggen
 
Vi asfalterade 200-210 kvm i Göteborg 2017.
Genom Peab.
Förarbetet dom gjorde tog en dag (vi byggde nytt) så grov grus låg dom la ett finare grus sen asfalterade.
Betalade ca 52 tusen kronor.
 
  • Gilla
Daggen84
  • Laddar…
harry73
Det var ett bra pris
 
  • Gilla
Daggen84
  • Laddar…
Betalade 500 kr per kvm för 230 kvm förra året. Norra Stockholm.
 
  • Gilla
Daggen84
  • Laddar…
Känner att jag ska summera hur det gått med offerterna då alla äntligen kommit in efter några månader. Har tagit in totalt fyra offerter. De har alla räknat på lite olika yta då vissa tyckte 3m bredd räcker och andra 3.5m bredd. Allt underarbete är inräknat. Tillägg till att bara asfaltera blev att jag lägger till en stödmur av L-stöd som blir 7m lång och ca 1m hög så jag får parkering i två nivåer. Alla priser ink moms.

Företag 1:
285m2 asfalt 180.000kr (kan börja någon gång 2022)

Företag 2:
332m2 asfalt 222.825kr (kan börja inom en månad)

Företag 3:
330m2 asfalt 215.000kr (kan börja om 2 veckor)

Företag 4:
Lyssnade inte alls på instruktionen och föreslog likadan "fräsasfalt" som jag tidigare haft då han tyckte riktig asfalt var onödigt. 96.250kr. (kan börja direkt)

Jag valde företag 3. Bäst magkänsla, relativt stort företag och kan komma igång med arbetet inom 2 veckor.

Jag är nöjd med priset då jag inbillade mig att den ytan jag behöver skulle kosta mer.

MVH
Daggen
 
  • Gilla
Jonne_6 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.