Jag byggde en liten bänk till balkongen igår, men virket var lite skevt vilket gjorde att bänken är lite vinglig. Jag behöver korta av en eller fler ben för att lösa problemet. Är det någon som har några fiffiga snickartricks för att på enklast och säkrast sätt lösa detta utan att riskera att göra det värre? Hur brukar ni ta reda på exakt var och hur mycket det ska kapas? Något särskilt fiffigt sätt att mäta upp detta?
 
  • Hemmagjord träbänk på balkong, lite skev och vinglig mot trägolv av plattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ställ den på en plan yta, sen lägger du lite papp under de korta benen så den står stadigt. Lägg en blyertspenna på golvet och ritar runt alla benen och såga sen av där du ritat.
 
BirgitS
Ovanstående tips förutsätter att balkonggolvet är plant men det är inte direkt ovanligt att betongplattan till en balkong lutar lite utåt mot hörnet för att vatten ska rinna av.
 
Tack för bra tips båda två!

Jag kör penntricket inne på vardagsrumsgolvet, så blir det rätt och den kommer även funka fint inomhus.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ovanstående tips förutsätter att balkonggolvet är plant men det är inte direkt ovanligt att betongplattan till en balkong lutar lite utåt mot hörnet för att vatten ska rinna av.
Sant, det bästa är kanske att köra penn-tricket på plats på balkongen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.