Hej

Skall bygga om mitt befintliga uterum som skall kunna användas året om.

Kommer att vara 195 mm i golv och tak, samt att jag vill ha ett öppningsbart glas skjutparti.

Huset är 7 meter brett så ungefär 5 m kan jag tänka mig som öppningsbart.

eftersom vi skall använda rummet som mat rum även vintertid, så skall det vara ett 3-glas helisolerat glasparti.

Jag tar gärna emot förslag på vilken leverantör som passar bra.
Har varit och tittat på Nordan, men vilka andra har bra produkter

Hälsningar
Johan
 
B
Skulle jag bygga för året om hade jag gått på samma märke/modell som övriga fönster på huset. I mitt fall Traryd. Jag hade släppt tanken på "uterum" och byggt normal inomhusstandard..
 
Schuco gör bra grejer som är värda att kika på.
 
B Bus1t skrev:
Skulle jag bygga för året om hade jag gått på samma märke/modell som övriga fönster på huset. I mitt fall Traryd. Jag hade släppt tanken på "uterum" och byggt normal inomhusstandard..
Håller bara med. Ett stort glasparti som ska skilja av huset från uterummet kostar väl runt 50000 kr. Ta bort hela väggen istället och lägg de pengarna på att isolera uterummet, så slår du två flugor i en smäll.

Vi hade samma tankar, på en "vinterträdgård" som kunde användas året runt. Insåg att det var en vanlig utbyggnad vi ville ha istället, och sparade mycket pengar på att slippa ett stort vikparti.

På vintern krävs det ändå rejält med värme om man inte vill vänta nån timme innan man kan "beträda" utbyggnaden, bättre då att ha det uppvärmt året runt.

/S
 
Har precis beställt vikpartie på 4m sedan skall allt isoleras fullt ut
Det blev ett vikpartie ifrån Lacuna i Danmark
//johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.