Börjar en ny tråd. :surprised: Ja som ni förstår ska jag försoka att grave ur och ”dölja” laddstationen i non sorts litet ”garage” eller så inbyggd i slänten. Tänker det kan bli kul!!. :D

Någon som har gjort liknande och har en bild?

Jag vil föröka att få det se lite anonymt ut som en del av slänten.

Lite osäker på konstruktionen bara, hur jag kan få till något som är tort och så, men inte för komplicerat eller dyrt att bygga.

Kanske behövs dränering bakom?
Vilke material och så?
Ladder upp bild på slänt i morgon.
 
Spontant så låter detta som en svår och komplicerad lösning.
Ta lite bilder på slänt etc så går det kanske att komma med några tips.
 
Tack fixer bilder lite senare i dag
 
Främst är det väl problematiskt om även slänten ska klippas. Annars är det väl inte konstigare än att ha en indragen laddstation under en altan exempelvis.

Jag skulle nog mest oroa mig för fukt, men det går väl att lösa med en ordentlig urgrävning och en grusbädd.
 
  • Gilla
preben89
  • Laddar…
Jag föreslår att ingången till klipparens håla döljs av ett vattenfall.
 
  • Gilla
Kalendern och 8 till
  • Laddar…
Jag tänker mig mer en hobbit-håla...

hobbiton_in_lord_of_the_rings.jpg
 
  • Gilla
Kalendern och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Främst är det väl problematiskt om även slänten ska klippas. Annars är det väl inte konstigare än att ha en indragen laddstation under en altan exempelvis.

Jag skulle nog mest oroa mig för fukt, men det går väl att lösa med en ordentlig urgrävning och en grusbädd.
Slänten ska inte klippas, och vi ingen altan /terass
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Främst är det väl problematiskt om även slänten ska klippas. Annars är det väl inte konstigare än att ha en indragen laddstation under en altan exempelvis.

Jag skulle nog mest oroa mig för fukt, men det går väl att lösa med en ordentlig urgrävning och en grusbädd.
så grus under och bakom en trälåda/laddhus som är lite ingrävt i slänten, kanske det kan lösa problemet med fukt..?!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Här kommer bilder av slänt med tänkt placering :D
 
  • Fylld skottkärra på en gräsmatta framför en slänt med lövfällande buskar och ett träträddäck till höger. Markerad tänkt placering med röd pil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slänt med gräs framför och röd pil som visar tänkt placering för projekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade byggt ett källarränne i miniatyr. Hittar dåligt med bilder, men skall försöka förklara. Gräva ut så att du kan mura en grund, tex av lecablock. Framsidan syns hela muren, men baksidan precis så den kommer över jordkanten. Sedan ett vanligt tak ovanpå det, dvs inga väggar. Tak i papp, gavlar i Falu rödfärg, såklart. Gör så att du kan lyfta av taket.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
M -MH- skrev:
Jag hade byggt ett källarränne i miniatyr. Hittar dåligt med bilder, men skall försöka förklara. Gräva ut så att du kan mura en grund, tex av lecablock. Framsidan syns hela muren, men baksidan precis så den kommer över jordkanten. Sedan ett vanligt tak ovanpå det, dvs inga väggar. Tak i papp, gavlar i Falu rödfärg, såklart. Gör så att du kan lyfta av taket.
tack för ideer - jag förstår nog inte helt det med inga väggar?
 
Ok ser ju bra ut - lite som jag hadde i tankerna ska bara vara mindre, (y) men lite för komplicerat kanske att börja gjuta och så hadde hoppats på en lättare lösning. Men väggar finns det jo - bara att dom är i marken ”sutärräng”
 
Räcker kanske med lösa lecablock? Slå ner ett par impregneradee stolpar i innnerhörnen för extra stadga.
 
  • Gilla
preben89
  • Laddar…
Ja kanske måste kolla detta med lecablock, dom är inte så snygga bara
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.