Ska sätta in ett mindre fönster i ett kök (för att kunna ha en köksbänk på normal höjd). Teglet som sitter på fasaden är omöjligt att få tag på och det finns inget liknande som smälter in bra.

Fönstret kommer att vara lika brett, bara mindre på höjden (ca 15-20 cm).

Kan även minska bredden om det skulle hjälpa till för att få det snyggt på fasaden.

Hur hade ni löst det under fönstret? Plåt? Trä?

Lägg gärna upp bilder på lösningar.

Bifogar bild på teglet.
 
  • Närgränsad bild på en tegelfasad med ojämn textur och fläckar av små ljusa stenpartiklar i fogarna och på tegelstenarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
du ska helst hitta en mycket avvikande lösning typ slätt putsad tegel som liknar husets sockel. Eller mörkt tegel som passar till fogens färg. Nu ser jag inte hela fasaden och vet ej vad passar bäst.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
B blazern skrev:
Ska sätta in ett mindre fönster i ett kök (för att kunna ha en köksbänk på normal höjd). Teglet som sitter på fasaden är omöjligt att få tag på och det finns inget liknande som smälter in bra.

Fönstret kommer att vara lika brett, bara mindre på höjden (ca 15-20 cm).

Kan även minska bredden om det skulle hjälpa till för att få det snyggt på fasaden.

Hur hade ni löst det under fönstret? Plåt? Trä?

Lägg gärna upp bilder på lösningar.

Bifogar bild på teglet.
Hej!

Har du bytt fönster?

Jag står inför samma dilemma just nu. Fönster är hemma och bytet ska bli av, men jag är osäker på om jag ska ha träpanel eller plåt som "utfyllnad" under fönstret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.