Hej! Har två inbyggda garderober i sovrummet som jag tänkte fräscha till. Typiska gamla garderober som har tapetserade dörrar. Skulle gärna vilja ha lite tips om vad och hur man kan göra med dörrarna. Tänkte såklart ta bort tapeten och måla dom men kan man piffa till dom på nåt annat sätt, t.ex. med nå form av lister? Vad kan man använda isåfall? Och hur får man lättast bort tapeten och limrester? Bifogar tre bilder som visar ungefär vad jag menar med lister. Tack på förhand!
 
  • Före-och-efter-bilder av en garderobsdörr, först orenoverad och sedan målad och dekorerad med lister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grå målad inbyggd garderob med öppen dörr som visar vita hyllor, föreslagen för renoveringsidéer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inbyggd vit garderob öppen med kläder och lådor mot snedtak i ett ljust rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Jag har precis gjort en sådan lösning. Efter ändring av planlösning av badrummet så så blev vår ute för garderober halverad. Vi hade 3 inbyggda garderober. För att kunna utnyttja hela utrymmet som blev kvar efter justering av badrum så justerade jag bredden på två av dörrarna och limmade på en furulist som jag fräst kanterna på. Dörrarna blev därmed anpassade för utrymmet.
Jag har bara limmat furun direkt på masonitskivan som fanns på min garderobsdörr.
Dörrarna är något tjocka när man öppnar, men jag gillar utseendet och är nöjd :)

Bifogar några bilder som visar lite mer hur jag gjort, kanske kan leda till någon tanke och idé även för dig :)

Anpassad garderobsdörr med pålimmad furulist i en halverad inbyggd garderobsöppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Justerad garderobsdörr med limmad furulist längs kanterna på en masonitskiva, visar förändrad bredd för anpassat utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fräskant av furulist på en vitgarderobsdörr med en gulfärgad borr bredvid på ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anpassad garderobsdörr med pålimmade furulister på ett verkstadsgolv, verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anpassade vita garderobsdörrar med furulister monterade på kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en anpassad garderobsdörr med pålimmad furulist och synlig gångjärnsdetalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anpassade vita garderobsdörrar med frästa furulister i ett halvfärdigt renoverat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Aleksandra Aleksandersson och 3 till
  • Laddar…
Tack så mycket för tipset och bilderna!
 
  • Gilla
Aleksandra Aleksandersson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.