Kommer inte åt SVP play, youtube eller Play store men Netflix fungerar. Det felmeddelande som kommer upp är ingen ethernet-anslutning.

Någon annan som har samma problem?

Sony Bravia KD-65XE9005 och det är en Androidtv
 
D Derbyboy skrev:
Kommer inte åt SVP play, youtube eller Play store men Netflix fungerar. Det felmeddelande som kommer upp är ingen ethernet-anslutning.

Någon annan som har samma problem?

Sony Bravia KD-65XE9005 och det är en Androidtv
Kör du inte WiFi?
 
Normalt kör jag med en nätverkskabel men har nu prövat båda.

Tar sjukt lång tid att ansluta till wifi, ibland fungerar det inte och ibland ansluts tv:n. Dock amma problem med apparna oavsett vilket anslutningssätt.
 
Netflix fungerar dock…..
 
D Derbyboy skrev:
Normalt kör jag med en nätverkskabel men har nu prövat båda.

Tar sjukt lång tid att ansluta till wifi, ibland fungerar det inte och ibland ansluts tv:n. Dock amma problem med apparna oavsett vilket anslutningssätt.
Hade samma problem i fredags med en Samsung TV. Fick återställa Wifi-uppgifterna och starta från noll. Då hoppade det i gång.
 
Internetbrowsern (appen) i tv:n fungerar, dvs det går att ansluta till internet.

jäkla märkligt fel men det troliga är kanske att det är något ”centralt” fel.

Vågar inte riktigt återställa tv:n eftersom Åtminstone Netflix fungerar.
 

Bästa svaret

D Derbyboy skrev:
Internetbrowsern (appen) i tv:n fungerar, dvs det går att ansluta till internet.

jäkla märkligt fel men det troliga är kanske att det är något ”centralt” fel.

Vågar inte riktigt återställa tv:n eftersom Åtminstone Netflix fungerar.
Kolla så du har "nätverkstid" inställd. Ett fel som kan orsaka konstigheter på Sony-tv
 
  • Gilla
Jocke Best och 3 till
  • Laddar…
Tusen tack!

Det var felet. Tiden var felaktigt inställd. Ställde om till att hämta tiden från nätverket. Då kickade de appar som tidigare inte fungerat igång.

Jag lyfter på hatten!
 
Redigerat:
  • Gilla
Jocke Best och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.