Hej, jag går i nybörjartankar att skaffa mig ett multiroom högtalarsystem för en lägenhet med totalt 6 rum (vardagsrum + kök + två sovrum + badrum + hall) och har egentligen ingen susning om var jag ska börja, men har tänkt att det vore skönt om det inte drog iväg för mycket i pris. Någon med tips på bra och *billiga* multiroom högtalarsystem? Vad ska man tänka på? Behöver man ha flera (två) högtalare i varje rum, eller hur hanteras stereo?

Jag funderar även på att skaffa ett hemmabiosystem - går det att integrera med ett multirooom-system på något sätt?

Alla svar och tips mottages tacksamt!
 
Sonos löser alla dina funderingar, men det har du säkert redan koll på. Om de är billiga kan väl iofs diskuteras.
 
Kan väl vara värt ett kika på IKEAs prylar.
Själv är jag insnöad på MusicCast.

Man bör tänka igenom "kraven" ordentlig och kolla upp produktutbudet.

Jag har kopplat in en MusicCast box till min hemmabio.

Om man inte ägnar sig åt aktiv musiklyssning så går det jättebra med en högtalare per rum.
 
Jag har inhandlat mina grejer nu och det blev
1 x dayton audio ma1240
1 x dayton audio ma1260
Jag behöver två slutsteg och en brl rekommenderade ma1240 då den skulle spela bättre så jag var tvungen att prova en av varje.

ieast Audiocast m5 för streaming (kikade även på Yamaha wxad-10 och andra liknande lösningar men det enda alternativ som verkligen hade gett mig mer funktionalitet hade varit Sonos port men eftersom jag vill kunna gruppera och styra volym på 8 olika ingångar hade Sonos port blivit för dyrt)

magnat icq82 för takhögtalare
Magnat icq262 för takhögtalare i rum där endast en högtalare krävs (single stereo-högtalare)
Dls mb6i för utomhushögtalare

har provkört det mesta och allt känns bra än så länge
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.