Status
Tråden går ej att kommentera.
V
Detta är ju löjligt. Upp med protokollet annars är de ju ts som ska anmälas
 
  • Gilla
  • Arg
SonnyListon och 5 till
  • Laddar…
Skärmdump av ett diskussionsforum där en användare varnar för en bedragare i en tråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och "hennes" efterföljande inlägg i en annan tråd
 
Lustigt om hon nu hatade honom för ett år sen att hon anlitade honom som besiktningsman :D
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 10 till
  • Laddar…
Elisabethhonu Elisabethhonu skrev:
vi förstår att du är en vän till han , men om du läser så skriver han att han inte har besiktning i bolaget därför jag skickade utdrag från Bolagsverket som visar att han är en lögnare som liv när sig på Äldre människors olyckor !!
Nä vet inte äns vem han är. Så vän skulle jag väll inte säga att jag är :crysmile: iallefall.. man brukar ju inte äns besikta hus när folk dör utan bara sälja dom som dom är med friskrivning.
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Peter_Henry Peter_Henry skrev:
Problemet är att jag vet inte vem detta är och påstår saker som inte ens ägt rum. Hade personen och jag haft affärer med varandra så skulle detta hanterats med mailkonversation. Så blir svårt för mig att hantera någonstans än här
Syftade mest på ts och inte dig (y)
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Elisabethhonu Elisabethhonu skrev:
Vi vill varna för Projektchef Gustafsson AB
Vi anlitade han för att besikta min mammas hus då mamma gick bort i covid 19 och vi skulle lägga ut den till försäljning.

Enligt hans yttrande så hade vi 7 sidor med Besiktningsfel som behövdes åtgärdas inför en kommande försäljningen. Han hade självklart en byggfirma som han rekommenderade varmt .Vi blev väldigt fundersamma kände inte riktigt att det han hade tagit upp verkade stämma då det är väldigt lätt att googla upp saker nu för tiden. Vi bestämde oss för ta in en annan besiktningsman och hans utlåtande kom som en Chock för oss 85% av felen som Projektchef Gustafsson AB hade lagt på listan visade sig vara påhittade fel ,Det visade sig senare att han hade samarbete med byggföretaget som han skickat och tjänade procent på varje kund han skickade.
Vi har nu gjort en polisanmälan!
Vill Varna andra så han inte lurar nån mer , hemskt sätt att utnyttja folk som sörjer och är sårbara.
Vänligen fyll i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter och visa oss besiktningsprotokollet, annars måste vi radera den här tråden.

/Moderator
 
  • Gilla
  • Älska
yonna och 25 till
  • Laddar…
R
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vänligen fyll i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter och visa oss besiktningsprotokollet, annars måste vi radera den här tråden.

/Moderator
Eller låser ni tråden, lägger till "ogrundat", "obekräftat", "ostyrkt", eller liknande i rubriken för att förtydliga att det inte fanns några belägg för påståendet.

Om detta är någon form av smutskastningskampanj så är det bättre att tråden är kvar för att påvisa just det om denna person försöker samma sak igen, här eller på andra forum.
 
  • Gilla
whak och 7 till
  • Laddar…
Hus tomte
Känns som pajkastning :crysmile:
 
Elisabethhonu Elisabethhonu skrev:
Lögnare det har du vist
Vad är det där för påhopp och kalla mig för lögnare? Jag förklarade bara att man inte behöver vara certifierad för att få vara besiktningsman. Det där är inte mitt företag och jag är INTE Peter_Henry, jag är plaggis
 
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker den utpekade på goda grunder kan göra en polisanmälan gällande förtal. Trådskaparen verkar uppenbart vara ute efter att skada den utpekade personens anseende.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Elisabethhonu
Kommer bara skriva en gång till här tills utredningen är helt klar , min mening var att varna andra att bara för att en besiktar ett hus behöver det tydligen inte stämma med verkligheten.Om ni väljer att inte tro på det får det stå för er . Men om någon som anlitar honom är med om samma sak , kanske dom tänker en extra gång och inte går på det och anlitar det byggföretaget han värnar så mkt om .
 
  • Gilla
Alex Sallen och 1 till
  • Laddar…
Elisabethhonu Elisabethhonu skrev:
Kommer bara skriva en gång till här tills utredningen är helt klar , min mening var att varna andra att bara för att en besiktar ett hus behöver det tydligen inte stämma med verkligheten.Om ni väljer att inte tro på det får det stå för er . Men om någon som anlitar honom är med om samma sak , kanske dom tänker en extra gång och inte går på det och anlitar det byggföretaget han värnar så mkt om .
Blir spännande att höra efter att "utredningen" är klar då. För övrigt synd att du inte fick upp protokollet i ditt sista inlägg.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Du behöver inte skriva något mer över huvudtaget som jag ser på det, men däremot återstår för dig att dela med dig av besiktningsprotokollet för att backa upp dina påståenden.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Lustigt om hon nu hatade honom för ett år sen att hon anlitade honom som besiktningsman :D
Spekulation:
"Elisabeth" (om det nu är hens riktiga namn) är ett gammalt ex eller flamma som vill sätta dit "Peter".
 
Årets sämsta troll.
 
  • Gilla
mnils och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.