Saraaviktoria Saraaviktoria skrev:
Okej intressant att höra fler lösningar!! Har du någon bild?
Men då satt inte er ventilation ivägen för "skorstenen" utan bara nära? Vår ventilation sitter så vi behöver ha kortare "skorsten" och precis som Joel skrivit undrat vi hur snyggt de blir!
Tyvärr inga bilder då vi flyttat men är ganska likt din första bild men inget högskåp till höger och det är lite bättre avstånd mellan "skorsten" och ventilation (som jag flyttade då den annars skulle hamnat till hälften bakom skorstenen), tror vi hade ca 20cm.

Som jag nämnde fick vi dålig effekt av återcirkulerande fläkt då högskåp brevid ledde ner luften så att den forsade över spisen och blåste ut ånga och os i lägenheten. Så att ha fläktutblås på sidan samtidigt som där finns högskåp är en dålig idé.
 
Om man struntar i att krångla till det med vad som gällde när bostaden byggdes, renoverades eller vad bostadsrättsföreningen kräver, ska det finnas frånluft i närheten av en kolfilterfläkt, principen är att man ska evakuera en del av den luft som cirkuleras och renas av kolfilterfläkten.
Så länge man kan säkerställa funktionen kan man dölja ventilationsdonet.
Det trådskaparen byggt är ett typexempel för hur man skulle kunna göra.
 
J joel_h skrev:
Hej Sara, lite dålig belysning på kvällen men så här ser det ut
Hej,

Är det en bejublad 40331908 köksfläkt du har?

Vi ska installera en sån men jag hittar ingen beskrivning på vart man kan ha eluttaget ifall man kör kolfilter som du också verkar göra?

Har du möjlighet att visa vart eluttaget sitter på din?

Tack!
 
En fullösning som man säkert skulle kunna göra snyggare. Se bild

Ja precis en bejublad fläkt.

A Albin_H skrev:
Hej,

Är det en bejublad 40331908 köksfläkt du har?

Vi ska installera en sån men jag hittar ingen beskrivning på vart man kan ha eluttaget ifall man kör kolfilter som du också verkar göra?

Har du möjlighet att visa vart eluttaget sitter på din?

Tack!
 
  • Bild på en inbyggd köksfläkt monterad under ett skåp, med synliga elektriska anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Albin_H
  • Laddar…
J joelh80 skrev:
En fullösning som man säkert skulle kunna göra snyggare. Se bild

Ja precis en bejublad fläkt.

Jag hittar inte bilden, har du laddat upp den?
 
Nytt försök se förra inlägget
 
  • Gilla
Albin_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.