blomknopp blomknopp skrev:
Man behöver inte en sajt som Elskling. Bra tips får man genom att sondera terrängen själv. Lyssna med andra vänner och folk!
Eller åtminstone använda sig av https://elpriskollen.se/ det är i alla fall en icke vinstdrivande och oberoende sajt att jämföra elbolag på.

Det känns dessutom som att den sajten är ärligare än elskling och tar upp fler parametrar i valet av elbolag och elavtal som kan påverka priset i positiv riktning.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…

Bästa svaret

  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Tack för tipset om Elpriskollen. Verkar om om Elskling och Compricer får extra låga priser som tack för marknadsföringen.
Tanterna äger också Cheapenergy. Elpriskollen ger för halvårsavtal på Cheapenergy idag 142:50 per kilowattimme medan Compricer ger 100:00.
Elskling verkar som sagt ha floppat ur totalt att döma av hemsidan.
 
Snailman
Svealands elbolag höjer kWh-priset lika mycket som spot går ner, Jag får skylla mig själv för att jag uppenbart är korkad, men jag trodde de hade spot som grund. Men nej, på ett utlöpt avtal sätter vi vilket pris vi vill. Har haft så mycket mejlkonversation med dom skojarna. Har bytt nu men för sent och kostat alltför mycket. För februari tar de 249 öre per kWh, när medelpriset var 83,9.

pris/vs månadsspot = påslag
249/83,9=165
229/109=110
279/187=92
197/112=85
 
  • Ledsen
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Har bytt mellan Svealand Elbolag, Stockholm Elbolag, Cheap Energy 12 månader fast elavtal tecknat varje sommar. Aldrig upplevt några problem. Det som gäller är att inte hamna på deras ordinarie elavtal bara. Kört Elbyte varje gång, riktigt smidigt, lagt 15 minuter på tre år och tjänat tiotusentals kronor lätt: https://elbyte.se/Svealands Elbolag
 
Elförsäljning har blivit en jädra skojeribransch. Vet inte hur många bolag som har ring om att "nu har vi en kampanj i ditt område och säljer el till inköpspris".
Redigt less på hur elmarknaden har blivit. Som lök på laxen så har vi politik och politiker med sina agendor och idéer om hur elen ska produceras.
 
  • Gilla
SamiHus och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Elförsäljning har blivit en jädra skojeribransch. Vet inte hur många bolag som har ring om att "nu har vi en kampanj i ditt område och säljer el till inköpspris".
Redigt less på hur elmarknaden har blivit. Som lök på laxen så har vi politik och politiker med sina agendor och idéer om hur elen ska produceras.
El till inköpspris är ju inte ens bästa erbjudandet. Det är elavtal med elprisrabatt man ska åt om man ska tjäna pengarna. Lycka till att slå det med Tibber eller Greenelys timpris på el med månadsavgift. Också oerhört less på allt fulsälj men efter min analys så handlar det att hoppa runt mellan bolagen med elprisrabatt (ej de stora drakarna) om man ska få något tillbaka som konsument
 
  • Gilla
Zlatje och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.