Hej jag undrar om någon vet var man kan få tag på sånna där tryck-dörröppnare till köksluckor. Om ni fattar vad jag menar. Sånna där saker så att man bara kan trycka på luckan så ploppar den upp.

mvh/erik
 
Fredrik.engdahl skrev:
prova på Theofils Beslag

kallas utstötare
härligt. tack
 
på Fredells i Sickla. Tror de kom från beslagsdesign eller beslagsboden. Tror Clas Ohlson även har.

Men tänk på vad flottit och utnött det kommer att bli på luckorna du använder mest...

Har monterat dessa på ett antal snickeriskåp jag tillverkat och det klickande ljudet stör jag mig lite på. Men smaken är delad. Fungerar bäst om man monterar dem nära gångjärnssidan, ej mot den som öppnas, du får störst öppningsvinkel då.
 
henrik79 skrev:
Men tänk på vad flottit och utnött det kommer att bli på luckorna du använder mest...


man torkar ju av luckorna
 
henrik79 skrev:
på Fredells i Sickla. Tror de kom från beslagsdesign eller beslagsboden. Tror Clas Ohlson även har.

Men tänk på vad flottit och utnött det kommer att bli på luckorna du använder mest...

Har monterat dessa på ett antal snickeriskåp jag tillverkat och det klickande ljudet stör jag mig lite på. Men smaken är delad. Fungerar bäst om man monterar dem nära gångjärnssidan, ej mot den som öppnas, du får störst öppningsvinkel då.
Någon som kan bekräfta om Clas Ohlson har dom? Jag hittar dem inte på deras hemsida. Tänkte använda dem till garderober i en hall.
 
Vi har precis monterat ett Marbodalkök via Beijer. För sockellådorna följde det med just sådana där "tryck-öppnare".

Det fanns inget företagsnamn på förpackningen, men i följesedeln kallas de "push-catch" och på monteringsinstruktionen så står det "lucköppnaren Puto"

Kolla på Beijer, eller någon annan som säljer Marbodal, om de går att köpa löst.
 
Fredrik.engdahl skrev:
man torkar ju av luckorna
men det blir en himla massa avtorkningar. Men jag är väl mest bitter över att jag inte fick montera dem i köket för fr:(un....

Men de funkar fin fint...
 
Hemmakatten
Men om det inte är luckan som man torkar av så är det handtagen. Och handtagen är betydligt värre/bökigare att torka av med alla vinklar o vrår. Nä, tacka vet jag tryck-öppnare!! Dessutom kan man öppna dem med hjälp av armbågen eller knät utan att behöva ta med kladdiga händer på luckan. Vi är helnöjda!! :)
 
it-snubben skrev:
Vi har precis monterat ett Marbodalkök via Beijer. För sockellådorna följde det med just sådana där "tryck-öppnare".

Det fanns inget företagsnamn på förpackningen, men i följesedeln kallas de "push-catch" och på monteringsinstruktionen så står det "lucköppnaren Puto"

Kolla på Beijer, eller någon annan som säljer Marbodal, om de går att köpa löst.


här i malmö så säljer beijer ballingslöv och optimera ( malmö trä endast för proffs ) marbodal
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.