Karlia
Vi har en liten roddbåt som jag och dottern haft mycket roligt med. Nu har jag beställt en motor till den för att kunna komma längre ut. Det är lång väntetid på båtmotorer nu, minst tre månader verkar det som.

Finns det elmotorer som är tillräckligt bra för att kunna ge sig ut i kustbandet (Östersjön)? Som räcker i tre timmar eller så?
 
Karlia
Tack, nej, den hade jag inte sett. Jag har mest googlat omkring på elmotorer. Min familj säger att de inte är tillräckligt bra än.

Det är synd, tystnaden skulle vara fantastisk.

Vi har en lite större båt med stark motor, går att komma ut på öppet hav inom 10 min med den. Men jag tycker att den är klumpig, svår att lägga till på öar med och onödigt snabb.

Jag har ingen brådska att komma ut, med lilla båten kan jag ro lite här och var. Men inte fram och tillbaka till öppet hav, det är jag för klen för.
 
Ljudmässigt tror jag ljudet från vattnet mot båten kommer vara högre än en 4-taktare som knappt hörs när man puttrar runt..
 
En eldriven bärplansbåt är inte fel
 
Jag har elmotor på båten. Långsam och kort räckvidd om man inte har väldigt mycket batteri.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Elmotorerna är tillräckligt bra, likaså batterierna.
Men de som de "fallerar" på är rimligt pris om man inte kan göra rimliga avkall på något av de.
Dvs en jetski som går 100mil på maxfart är inte rimligt...

Vill man ha något litet och roligt samt bygga själv så...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.